menu

Dierenvilla is beste SEOshop-webwinkel

Dierenvilla.nl is beste SEOshop-webwinkel Dierenvilla is door SEOshop uitgeroepen tot Webwinkel van het Jaar. Het was dit jaar de tweede keer dat de webwinkelsoftware-aanbieder de verkiezing organiseerde. Naast de beste webwinkel, werden ook de beste app en het beste thema gekozen. In 2014 ging Spaansesloffen.nl nog met de prijs naar huis, de winnaars van dit jaar hebben we voor je op een rijtje gezet. 

De eerste webshop die Remco Reinhoudt lanceerde, was er een voor papegaaienkooien. Inmiddels verkoopt hij alle denkbare dierenbenodigdheden bij Dierenvilla.nl en Dierenvilla.be. Met die laatste zette hij aflopen jaar 120.000 euro om. Het product, de marketingstrategie en de snelle groei bezorgde hem de titel Webwinkel van het Jaar. Wat zijn de kenmerken van deze en de andere winnaars van de SEOshop-verkiezing, die vorig jaar voor het eerst werd gehouden?

Beste webshop: Dierenvilla.nl, Dierenvilla.be
Keihard werken en zeven dagen per week actief communiceren met je klanten. Dat is volgens Reinhoudt het geheim van een goede webshop. In Dierenvilla staan ruim 5.500 producten. De omzet van de shops blijft stijgen en dat is grotendeels te danken aan de sterkte marketingstrategie waarbij gebruik wordt gemaakt van Google AdWords, vergelijkingssites en advertenties op sites als zoekertjes.be, kapaza.be, tweedehands.be, maar ook sociale media. Zo heeft de Facebookpagina van Diervilla 28.500 volgers. “Die trekken we door winacties te organiseren, klanten naar hun mening te vragen en de pagina altijd te noemen in onze nieuwsbrieven”, vertelt Reinhoudt. “Die e-mailnieuwsbrieven worden gestuurd naar een bestand van 33.000 zuivere adressen en leveren maandelijks 15.000 euro op.” Timing is volgens Reinhoudt het belangrijkst als het op nieuwsbrieven aankomt: “Ik mail de brieven pas na 10.00 uur, omdat mensen tussen 9.00 en 10.00 uur hun mailboxen legen. Ook stuur ik ze het liefst als het regent, dan worden ze sneller gelezen.”


De homepage van dierenvilla, met een aantrekkelijke melding om korting te krijgen bij het liken van de Facebook-pagina.

Beste App: MyAbandonedCart
Dat klanten hun winkelmandje vullen en hem daarna toch niet afrekenen, kan allerlei redenen hebben. Geen betaalgegevens bij de hand of de aankoop toch nog even uitstellen: het percentage klanten dat hun bestelling niet afmaakt, terwijl ze wel de intentie hadden dit te doen, ligt tussen de zestig en tachtig procent. De winnende app MyAbandonedCart heeft daar een oplossing voor.

Klanten worden met deze app namelijk automatisch herinnerd aan hun vergeten winkelmandje. MyAbandonedCart is sinds vijf maanden op het SEOshop-platform te vinden en wordt inmiddels door vijfhonderd klanten van de webwinkelsoftwareontwikkelaar gebruikt en zal hen per webshop gemiddeld al zo’n 1.000 euro hebben bespaard.

Beste Theme: InStijl Media Theme Deluxe
De ontwerpers van het winnende thema hadden eigenlijk helemaal niet verwacht dat ze de prijs in de wacht zouden slepen. Niet omdat ze ontevreden zijn met hun werk, maar omdat het design niet responsive is. Toch werd het thema van InStijl Media gekroond tot allerbeste. Desondanks ging het ontwerpbureau meteen aan de slag met een responsive versie. Eigenaar van InStijl Media Maurits Pit vertelde ons dat we die waarschijnlijk over een maand al kunnen verwachten. “Op die manier kunnen we het thema n?g gebruiksvriendelijker maken. Dat doen we al door alle wensen van onze klanten te bundelen in één thema. Zo werken we veel met kortingshoekjes en mogelijkheden voor gespecificeerde promotieacties. Ook is de app LoyaltyLion ingebouwd, zodat klanten hun eigen loyaliteitsprogramma kunnen starten: allemaal manieren om de conversie van de webshops te verhogen.”

Tags

Reacties