menu
lightspeed ecommerce

Deze producten zijn meer/minder populair door coronavirus

Het coronavirus heeft gezorgd voor een verandering in de populariteit van veel productcategorieën. Zo zijn, door het vele thuiswerken, kantoorartikelen opeens erg in trek, terwijl koelboxen bijvoorbeeld veel minder gekocht worden. Een overzicht van de 100 sterkste stijgers en dalers.

Het coronavirus heeft ons land, en de rest van de wereld, nog steeds in haar grip. Al enkele weken werkt men massaal thuis, terwijl tal van winkels zijn gesloten. Dit heeft een verandering teweegbracht die ook is terug te vinden het online assortiment.

Fitnessproducten nu erg in trek

Databedrijf Stackline heeft gekeken naar de online verkopen in de VS en op die manier een lijst samengesteld van de 100 meest stijgende en de 100 meest dalende productcategorieën in maart. Hieruit komt onder meer naar voren dat fitnessproducten nu sterk in trek zijn, doordat sportcentra hun deuren hebben moeten sluiten. Er worden nu veel meer gewichten en yoga-uitrustingen verkocht dan normaal, terwijl gymtassen en outdoor-sportartikelen zoals basketballen juist minder populair zijn geworden.

Gewichten zijn populair, gymtassen juist minder gewild.

Aangezien veel mensen sinds enkele weken thuiswerken, is de vraag naar monitors, toetsenborden, muizen en bureaustoelen flink gestegen. Daar tegenover staat een afname in de populariteit van reisbenodigdheden, zoals koffers en camera’s.

Broodbakmachine: groei van 652%

In de top 100 van snelst groeiende productcategorieën staat op nummer twee de broodbakmachine. Deze is met 652 procent gegroeid. “Brood is een van de vele dingen die mensen hebben ingeslagen voor de tijd die ze thuis moeten spenderen. Dit heeft tot een tekort geleid in supermarkten en een toename in de verkopen van broodbakmachines”, zo verheldert Stackline.

Eén van de sterkst dalende productcategorieën zijn de camera’s. Stackline: “De verkopen in deze categorie dalen hard nu veel reisplannen, bruiloften, sportactiviteiten en andere evenementen zijn uitgesteld.”

Ping pong
Op de Ecommerce News-redactie werd veelvuldig getafeltennist. Dat zit er helaas even niet meer in… #blijfthuis

De tien hardst groeiende productcategorieën

Wegwerphandschoenen +670%
Broodbakmachines +652%
Hoest & Verkoudheid +535%
Soepen +397%
Droge Granen & Rijst +386%
Verpakte etenswaren +377%
Fruitcupjes +326%
Trainingsgewichten +307%
Melk & Room +279%
Afwasmiddelen +275%

De tien hardst dalende productcategorieën

Bagage & Koffers -77%
Aktentassen -77%
Camera’s -64%
Zwemkleding Mannen -64%
Bruidskleding -63%
Formele herenkleding -62%
Zwemkleding Vrouwen -59%
Rash-guardkleding -59%
Atletiekschoen Jongens -59%
Gymtassen -57%

Tags

Reacties

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch