Dealer4Dealer: ‘Duizendste gekoppelde webshop is een feit’

Dealer4Dealer: ‘Duizendste gekoppelde webshop is een feit’

Tijdens de Webwinkel Vakdagen liet Dealer4Dealer via hun leus ‘Word jij onze 1000ste’ weten dat het niet meer lang zou duren voordat het bedrijf de duizendste koppeling zou maken. Inmiddels is het zover. Wij spraken met commercieel directeur René Albertema en vroegen hem de balans op te maken.

In 2010 kreeg Dealer4Dealer de eerste aanvraag voor een webshop-oplossing. “In het begin was het samenbrengen van twee verschillende systemen vaak een behoorlijke klus”, zo zegt René. “In veel gevallen heb je te maken met een keten aan applicaties die van elkaar afhankelijk zijn. Toch wisten we samen met onze klanten en partners altijd een passende oplossing te vinden.”

Het eerste jaar maakte Dealer4Dealer dertien koppelingen tussen Magento en de business-software van Exact. Langzaam maar zeker weten steeds meer webshops de weg naar de digitale bruggenbouwer te vinden en is de productportfolio aanzienlijk uitgebreid. “Vorig jaar hadden we met 360 nieuwe klanten een topjaar. Voordeelvanger.nl deed net na de Webwinkel Vakdagen een aanvraag en werd daarmee de duizendste gekoppelde webshop. Deze mijlpaal wilden we niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom zijn we onlangs afgereisd naar Laren met een enorme cheque, een confettikanon, een grote bos bloemen en een lekker flesje wijn. En de koppeling krijgen ze een half jaar gratis.”

‘Marktplaatsen zijn de toekomst’

Omdat de ecommerce zich bijzonder snel ontwikkelt, betekent dit voor Dealer4Dealer dat zij ook continu moeten innoveren om voorop te lopen. “Met de koppeling tussen Magento en Exact zijn we groot geworden. Nog steeds vormen deze twee systemen de belangrijkste basis voor onze koppelingen, maar we leggen onze focus nu breder. We merkten bijvoorbeeld dat webwinkeliers zoeken naar extra verkoopkanalen. Vanuit deze behoefte hebben we de bol.com- en Amazon-koppeling gemaakt. En omdat we een ontwikkeling zien waarin marktplaatsen een groot gedeelte van de markt zullen pakken, zijn we ook druk bezig met een beslist.nl-koppeling. Daarnaast bieden we, naast Magento, koppelingen voor platformen als Lightspeed en Afosto.”

Exact blijft de bron van alle koppelingen. “Ik ben ervan overtuigd dat je business-software het centrale punt moet zijn waar alle informatie samenkomt en verspreid wordt. Het internet biedt ongekende mogelijkheden, mits je je backoffice op orde hebt. Om het nu nog te maken in de ecommerce denk ik dat je uniek moet zijn of veel volume moet kunnen draaien. Voordeelvanger.nl is hier een mooi voorbeeld van. Als één van de grootste dagdealsites verwerkt het bedrijf honderden orders per dag. Bij dergelijke aantallen ontkom je er bijna niet aan om je processen te automatiseren.”

Koppelen 2.0

Van oorsprong bedient Dealer4Dealer de webwinkelier die zich volledig focust op ecommerce en zich richt op de eindklant. “Dit is nog altijd een belangrijke doelgroep voor ons, maar we krijgen ook steeds meer aanvragen van groothandels die voornamelijk actief zijn in de B2B-markt en ecommerce als een (nieuw) verkoopkanaal zien. Voor deze groep werken we samen met partners, zoals Experius. Die hebben een totaaloplossing waarin ze een complete B2B-omgeving inclusief koppeling en implementatie bieden. En er is meer. Nu zijn veel van onze koppelingen nog losse producten, die elk afzonderlijk geïnstalleerd en geïmplementeerd moeten worden. Binnenkort lanceren we een compleet nieuw platform dat zorgt voor een totale integratie tussen ecommerce en Exact. Uiteindelijk willen we alles wat met Exact gekoppeld kan worden, kunnen koppelen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten