menu

De webwinkeltoppers komen er weer aan!

De webwinkeltoppers komen er weer aanDit jaar wordt voor de vierde keer alweer de Webwinkeltoppers-actie gehouden. In deze actie verspreiden alle deelnemende webwinkels elkaars kortingscode in een speciaal daarvoor opgericht aanbiedingenboekje. Interesse om mee te doen? Meld je dan nu direct aan!

In dit initiatief promoten webwinkels elkaar webwinkel. Bij elke bestelling wordt een boekje inclusief kortingscodes mee gestuurd gedurende twee maanden. Klanten van jou zien dus in het boekje allerlei kortingen bij andere shop, maar ondertussen zien ook alle klanten van die webwinkels jouw actie. In het boekje worden geen concurrerende webwinkels meegenomen dus voor elke categorie is maar plaats voor een webwinkel. Wie het eerst komt…

Natuurlijk is de kans klein dat iemand die iets totaal ongerelateerds heeft gekocht, direct op jouw actie in zal gaan. Aan de andere kant is het blijkbaar wel een online shopper en gaat hier de wet van de getallen werken. Om mee te doen moet je namelijk minimaal tienduizend boekjes verspreiden. De organisatie richt zich op zo’n vijftien deelnemers en in dat geval worden er dus minimaal 150.000 boekjes verspreid door heel het land. Als niet alle deelnemers de tienduizend halen wordt het minimum mogelijk verlaagd naar de vijfduizend, maar dit heeft niet de voorkeur. Uiteindelijk is het doel om een groot bereik te halen en voor iedereen bestellingen te realiseren. “Vorige edities hebben ons honderden bestellingen opgeleverd” aldus de Joachim de Boer van De Online Drogist, die dit jaar de organisatie op zich neemt. Het event is door de ondernemers achter Dress-For-Less bedacht en dit is dus alweer de vierde editie.

Je moet wel wat te bieden hebben
Om mee te doen moet je in ieder geval meebetalen aan de drukkosten. Wat dat exact kost weet de organisatie pas als alle deelnemende partijen bekend zijn, maar worden geschat op zo’n 350 euro per deelnemende webwinkel. Daarnaast moet je dus minimaal tienduizend boekjes verspreiden. Voor enkelen is dat een makkie natuurlijk, zo deden afgelopen jaar enkele grote partijen als Fonq.nl of Bax-Shop mee die dit aantal natuurlijk in een korte periode realiseren. Maar als jouw shop iets kleiner is, is dat geen probleem. Als je maar ruimschoots binnen de twee maanden blijft anders is deelname dus (nog) geen optie. Op die manier is de investering voor iedereen gelijk.

Daarnaast moet je een aanbieding opstellen die minimaal 3 maanden, om precies te zijn minimaal van 1 mei tot 31 augustus, geldig is. Last but not least moet je voor 1 april je pagina aanleveren zodat er een maand de tijd is om de flyers te drukken en te verspreiden.

In de vorige editie deden mee:
deonlinedrogist.nl
dress-for-less.nl
kolibrishop.nl
kabeltje.com
barproducten.nl
bax-shop.nl
123lens.nl
fonq.nl
travelbags.nl
fietspunt.nl
x-toys.nl
pakhuis09.nl
villavino.nl
sporttrader.nl

Interesse? Reageer dan snel!
Als het iets voor je zou kunnen zijn, reageer dan snel! Interesse is namelijk geen garantie voor toelating want er worden geen concurrenten van elkaar toegelaten. Als dat twijfelachtig is zal het dus met de deelnemer die als eerste akkoord gaf, worden besproken. Bij interesse is het dus zaak snel te reageren. Je kunt dit het beste doen door je interesse via e-mail kenbaar te maken.

Tags

Reacties