menu

De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan!

De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan!Nog anderhalve maand en dan is het weer tijd voor de Webwinkel Vakdagen. Op 22 en 23 januari 2014 zullen naar verwachting meer dan tienduizend webwinkeliers en andere ecommerce-fanaten richting de Jaarbeurs in Utrecht gaan om daar allerlei fraaie stands en interessante keynotes te bezoeken. Uiteraard zijn wij er dit jaar ook weer bij!

De organisatie achter de Webwinkel Vakdagen is natuurlijk nog druk bezig met het in goede banen leiden van deze twee dagen en ervoor zorgen dat ze straks lekker volstaan met interessante sprekers én mooie stands van een keur aan ecommerce-bedrijven zoals webwinkelsoftware-aanbieders, logistiek-partijen en marketingbedrijven.

Google Glass en Bitcoin, de toekomst van ecommerce?
Zo zijn wij benieuwd naar wat Ronald van der Lingen (Layar) te vertellen heeft. Op de tweede dag houdt hij namelijk een keynote van een halfuur waarin hij vertelt over zijn ervaringen met Google Glass. Hij zal hierbij ook ingaan op de mogelijke toepassingen en kansen die het biedt voor retail en ecommerce. Een andere kijk op de toekomst biedt ook Anush Martirossian van Ground3d, die zal vertellen over wat er nu mogelijk is op het gebied van 3D-printen, en wat je als webwinkelier kan doen om hier nog mee voorop te lopen.

Ook kijken we erg uit naar Charlie Shrem, die vice-chairman is van de Bitcoin Foundation. Hij zal het verhaal van bitcoin en de creatie van de bitcoin-economie vertellen. Het accepteren van bitcoins in je webwinkel wordt immers steeds makkelijker en als dat zo is, dan zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat de virtuele munt dadelijk op tal van plekken online te gebruiken valt.

Werd het de Webwinkel Vakdagen wel eens verweten dat de focus te zwaar op starters heeft gelegen, bovenstaande presentaties zullen zeker ook voor de doorgewinterde webwinkelier best interessant kunnen zijn. Verder zal Pieter Zwart, de CEO van Coolblue, vertellen over zijn obsessieve focus op klanttevredenheid en gaat Marcel Molenaar van LinkedIn uitleggen hoe je deze sociale netwerksite kunt inzetten om zaken te doen en zakelijke relaties aan te gaan. Hoeverre die laatste presentatie specifiek op webwinkeliers gericht zal zijn, is ons helaas nog niet bekend.

Het netwerk-event van het jaar
Vind je de sprekers niet interessant? Ook dan kan een bezoekje geen kwaad want zoals gewoonlijk is de beurs gratis te bezoeken en zijn de meeste ecommerce-bedrijven uit het land weer van de partij en zelfs als je de presentaties al kent blijft het een ideale ietwat verlate nieuwjaarsborrel voor bekenden uit de branche, of ideale oriëntatie-moment voor de nieuwe garde. Tenminste, zo denken wij erover. Wij zijn elk jaar weer graag van de partij.

Wij zijn benieuwd of ook jullie erbij zijn en zo ja, waar jullie het meest naar uitkijken? Wordt dat het informele netwerken op de beursvloer of is het toch een van de sprekers uit het programma?

Tags

Reacties