menu

De bijzondere tweets van ArenaFlowers

De bijzondere tweets van ArenaFlowersAls webwinkel kun je Twitter inzetten voor webcare, aanbiedingen, en meer van dit soort standaardzaken. Je kunt het ook eens over een andere boeg gooien, zonder al die standaardmeuk die je overal al tegenkomt. Een bloemenwinkel  laat zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat je dus niet
alleen maar goede klantenservice hoeft te bieden via Twitter om het
sociale netwerk te kunnen gebruiken.

Als je in oktober het Twitter-account van Arena Flowers volgde kreeg je tweets over… een zombie-wedstrijd. Die door hen is georganiseerd, want zeg nou zelf, een online bloemenwinkel en zombies, logische combinatie toch? Op hun blog wordt de wedstrijd toegelicht en gelijk valt al de schrijfstijl op, die doorspekt is met humor.

“We zijn geen monsters, dus je hoeft @arenaflowers niet te volgen om mee te kunnen doen aan de wedstrijd, maar je zou GEK zijn om het niet te doen en tsja, waarschijnlijk ben jij de eerste die opgegeten wordt door zombies als er een uitbraak plaatsvindt. Just saying.” Zelfs de voorwaarden die bij zo’n wedstrijd horen en vaak gortdroog opgeschreven zijn, hebben de dames en heren van Arena Flowers leuker gemaakt: “Je accepteert de prijs op eigen risico en als jij levend wordt opgegeten door een zombie of je wordt alleen maar deels verminkt of besmet, zijn wij niet aansprakelijk. Had je maar harder moeten rennen.”

Terug naar het Twitter-account. Daar wordt er soms net zo ‘serieus’ over de webwinkel geschreven als op de blog. Enkele voorbeelden:

 

Biedt Arena Flowers via hun Twitter-account een uitstekende service aan bezorgde klanten die duizenden vragen en klachten hebben? Nee. Houdt Arena Flowers hun volgers op de hoogte van nieuwe producten in de webwinkel of interessante aanbiedingen? Nee. Maar scoort Arena Flowers dagelijks tientallen retweets, replies en nieuwe volgers en krijgen volgers en anderen die de tweets zien gelijk een positief beeld van de webwinkel? Hell yeah!

Op hun site wordt uitgelegd waarom Arena Flowers in september 2011 besloot om op een andere manier te gaan twitteren. Ze werden hierbij geïnspireerd door de soortgelijke tweetstijl van @Betfairpoker.  Deze twee bedrijven doen op Twitter iets waarvan wij denken dat meer webwinkels dat eens zouden moeten overwegen. Minder proberen iets te verkopen of te laten zien dat je de klant zo serieus neemt, maar Twitter meer gebruiken als een extra manier om je webwinkel op een leuke manier in de kijker te spelen. Leuke tweets leveren veel retweets op en op die manier komt de naam van jouw webwinkel bij heel veel mensen terecht!

Alhoewel, wat zagen wij vandaag toevallig….

Getver, zo’n beetje de meest doorsnee kortingscode vlak voor kerst. Wij hopen stiekem dat het geen eerste teken aan de wand is, van het begin van het einde. En gaan tot die tijd, hopelijk zonder kortingscode dus,  gewoon onze bloemen bij de Nederlandse variant ArenaBloemen.nl bestellen.

 

Tags

Reacties