DataFeedWatch overgenomen door Cart.com

DataFeedWatch overgenomen door Cart.com

Vandaag maakt het Nederlandse bedrijf DataFeedWatch bekend dat het is overgenomen door Cart.com, een Amerikaans ecommercebedrijf. Klanten die de tools voor datafeedbeheer gebruiken krijgen nu toegang tot de softwareoplossingen van Cart.com.

DataFeedWatch biedt klanten tools voor datafeedbeheer, waarmee webwinkeliers eenvoudig hun producten op meerdere kanalen kunnen plaatsen. Met vestigingen in Polen, Nederland en de VS is het een echte wereldwijde speler. Naar eigen zeggen bedient het tegenwoordig meer dan 17.000 webwinkels op 2.000 kanalen in 60 landen.

€217.2 miljoen euro gefinancierd

Vandaag maakt het bedrijf bekend dat het is overgenomen door Cart.com, een ecommerce-platform dat merken helpt hun activiteiten op te schalen. Vorige maand haalde het bedrijf nog 217.2 miljoen euro op in een financieringsronde, waarmee de totale investeringen in het bedrijf uitkomen op 344 miljoen euro. Het in VS gevestigde platform breidt dankzij de overname internationaal uit.

Merken verhogen omzet door nieuwe software

Cart.com beschikt al over tools die gericht zijn op verkopers op marktplaatsen. Het verwacht dat de software van DataFeedWatch merken helpen om nog meer klanten te bereiken, doordat ze producten op verschillende kanalen en sociale media kunnen plaatsen. Dit leidt tot een verhoging van de omzet.

‘We geven webwinkeliers de kracht om overal te verkopen, via duizenden wereldwijde kanalen.’

“DataFeedWatch is de marktleider als het gaat om datafeedbeheer en ze delen onze toewijding om verkopers van elke omvang toegang te geven tot krachtige, efficiënte en schaalbare ecommercetechnologieën”, zegt Michael Svatek, Chief Innovation Officer van Cart.com. “Door DataFeedWatch in het Cart.com-ecosysteem te brengen, geven we merken de kracht om overal te verkopen, via duizenden wereldwijde kanalen. Met aanpasbare automatisering, krachtige optimalisatietools en analyses op productniveau, stelt deze overname onze klanten in staat om slimmer te werken in plaats van harder terwijl ze hun merken laten groeien.”

Team DataFeedWatch sluit aan bij Cart.com

Klanten van DataFeedWatch kunnen nu het totale ecosysteem van Cart.com gebruiken. De fulltime medewerkers sluiten aan bij het team van de Amerikaanse speler. Jacques van der Wilt, huidig CEO van DataFeedWatch zal deel gaan uitmaken van de directie.

‘We hebben een alles-in-één oplossing voor datafeedbeheer gemaakt die alles biedt wat retailers nodig hebben.’

“We hebben van DataFeedWatch een succes gemaakt door een alles-in-één oplossing voor datafeedbeheer te creëren die alles biedt wat online retailers nodig hebben om hun potentieel te bereiken op elk verkoopkanaal”, zegt Jacques van der Wilt. “Cart.com brengt dezelfde benadering voor de hele e-commerce waardeketen, waardoor merken het ondersteuningssysteem krijgen dat ze nodig hebben om hun volledige potentieel te realiseren. We kijken ernaar uit om in de komende maanden volledig geoptimaliseerde feeds naar een nog groter wereldwijd publiek te brengen.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten