Converdo lanceert conversie-optimalisatietool
De Nederlandse startup Converdo had drie jaar geleden het idee om een tool te maken waarmee webwinkeliers gemakkelijk hun conversieratio kunnen verhogen. Nu is het zover en heeft het Conversion Monitor gelanceerd. De tool geeft webwinkeliers inzicht in de invloeden op de salesfunnel en vertelt per factor hoeveel omzet men misloopt zolang deze niet geoptimaliseerd is.
Roeland van Oostenbrugge, directeur van Converdo, liet bij de lancering van de Conversion Monitor weten dat ze van tevoren niet hadden verwacht dat het ontwikkelen zoveel tijd zou kosten. Tijdens het maken werd continu gewerkt met enkele tientallen webwinkels als testgebruikers en hierdoor zou nu een op de praktijk gericht product zijn ontstaan.
Conversion Monitor is een plugin, die momenteel alleen nog beschikbaar is voor de eerste versie van Magento. Aan een plugin voor Magento 2 en Woocommerce wordt gewerkt, zo verzekeren de makers ons. Na het installeren van de plugin duurt het wel even voordat de eerste conclusies worden getrokken, dit hangt af van de hoeveelheid bezoekers. Meestal zijn na één of twee weken de resultaten wel te zien. Conversion Monitor is de eerste dertig dagen gratis te gebruiken en is daarna in twee verschillende pakketten af te nemen: de Lite-variant kost €12,50 per maand, terwijl de Standaard-editie €59 per maand kost.
Meldingen over afwijkingen in salesfunnel
Na het installeren van de plugin, krijgen webwinkeliers waar nodig bepaalde conclusies voorgeschoteld. Ook wordt per knelpunt een prognose gemaakt van de omzet die je momenteel laat liggen. Conclusies worden alleen getoond als de kans op toeval klein genoeg is en zijn momenteel alleen nog gebaseerd op afwijkingen in de salesfunnel. Zo kan een webwinkelier bijvoorbeeld de melding krijgen: “de add-to-cart-rate in Chrome is 50 procent lager dan die in andere browsers”. In oktober komt daar benchmarking ten opzichte van vergelijkbare webshops bij, zodat ook de melding “Bezoekers die op een categoriepagina landen voegen 35% minder vaak iets aan hun winkelwagen toe dan je branchegemiddelde” kan verschijnen.
Reacties