menu

Consumenten verwachten gerichte content

Webwinkels zijn voorzichtig met data en cookies vanwege privacy wetgeving. Terecht? Uit onderzoek blijkt dat consumenten juist ingelogd willen blijven en ze op een webwinkel herkend worden.

Voor de webwinkel is het misschien het leukste en meest direct om naam, adres en andere persoonsgegevens te onthouden. Zodat bij een verjaardag direct de persoon gefeliciteerd kan worden en misschien zelfs een leuke incentive kan worden aangeboden. Technisch zijn dit soort opties goed mogelijk maar veel webwinkels zijn voorzichtig vanwege privacy wetgeving. Welke ook in Amerika redelijk streng is. Maar de meeste consumenten vinden het helemaal niet erg als hun naam, verjaardag of zelfs wachtwoord onthouden wordt.

Dit blijkt n.a.v. een e-mail marketing onderzoek. Wat verwachten abonnees eigenlijk als ze klikken op een link in de nieuwsbrief? Dat ze alle informatie weer achter moeten laten? Shop.org in samenwerking met BIG Research vroeg het. Uit de antwoorden blijkt dat consumenten verwachten dat in ieder geval basis gegevens zoals de taal- of landkeuze in ieder geval onthouden blijven. Naast deze 2 was “log me in automatically” de meest populaire optie. Bron: Shop.org

Wat sla jij op met jouw webwinkel en hoe probeer jij een persoonlijke band met je bezoeker te krijgen?

Tags

Reacties