menu

Consument mist menselijke interactie

Amerikanen missen het persoonlijke contact dat ze in fysieke winkels wel hebben. Zo blijkt uit recentelijk onderzoek. 77% geeft aan dat ze graag meer persoonlijke hulp wensen bij hun online aankopen.

Uit onderzoek van Harris Interactive in opdracht van IMShopping onder 2274 volwassenen blijkt dat 74% van de Amerikanen in de laatste 6 maanden iets online heeft gekocht. De meeest populaire produkten blijken kleding (44%) boeken (38%), muziek (28%) beauty produkten (28%) en reisgerelateerde produkten (28%). 

Tijdens deze online aankopen zou 77% van hen graag door een mens geholpen worden. De meerderheid geeft aan dat voor het aankopen van bijvoorbeeld vastgoed (56%) een auto (54%) en verzekeringen (51%) er menselijk contact noodzakelijk is. Ook bij computers (42%) hardware en software (39%) en mobiele telefoons (31%) is menselijke contact veelal gewenst.

Alhoewel de meerderheid aangeeft graag online te winkelen is 82% in de laatste 6 maanden geinteresseerd geweest in een menselijk contact tijdens het shoppen terwijl dat niet mogelijk was. Voor 52% was het uitblijven van dit contact in ieder geval eenmalig van invloed op het uitblijven van de bestelling.

 

Tags

Reacties