menu

Claudia Strater webshop overtreft verwachting

Kledingketen Claudia Sträter opende op 30 augustus haar webshop. De keten wil niet veel kwijt over de precieze verkoopcijfers, maar dat die hoger zijn dan verwacht staat vast. De winkel zou het al twee keer zo goed doen dan bij de opening van de shop verwacht werd.

Claudia Sträter worstelde lang met een wat oubollig en stoffig imago. Met een grote verjongingskuur moest dat imago worden omgedraaid, maar de nieuwe jonge en hippere uitstraling sloeg niet goed aan. Nadat de focus werd verschoven naar het leveren van kwalitatief hoogstaande kleding aan de vrouw van 35 plus stegen de verkoopcijfers aanzienlijk, en de verkopen van afgelopen zomerseizoen vielen 9 procent hoger uit dan die van het voorgaande jaar.  

Met de webshop wil Claudia Sträter vooral de drukke vrouw die overdag geen tijd heeft om te winkelen bedienen. Er is dan ook een piek in de verkopen te zien na acht uur ’s avonds. Webshop manager Martine Nieuwenhuis is erg blij met de resultaten van de webshop en had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Aan Fashionunited vertelde hij: “Ik dacht op de eerste dag: als we één klant hebben , ben ik al blij.” De precieze verkoopcijfers van de webwinkel wil Nieuwenhuis niet kwijt.

Bij het ontwikkelen van de webshop was vooral een persoonlijke sfeer erg belangrijk. Volgens manager Nieuwenhuis werd online winkelen vroeger vaak gezien als kil en onpersoonlijk, en Claudia Sträter wilde een heel ander gevoel uitdragen met de webshop, met een goede mix van gebruiksgemak, commercie en de merkwaarden van Claudia Sträter.

Momenteel is nog niet het gehele assortiment te verkrijgen via de webshop, maar in de toekomst zal dit wel het geval zijn. Ook zullen er nog nieuwe functionaliteiten aan de webshop toegevoegd worden. De reacties op de webshop zoals deze nu is zijn in ieder geval goed, en met de succesvolle webshop kan Claudia Sträter zich aansluiten bij een flinke rij van kledingmerken die in 2010 online gingen verkopen.

Tags

Reacties