menu

Christian Louboutin opent Europese webwinkel

Christian Louboutin opent Europese webwinkelHet luxueuze merk Christian Louboutin opent een Europese webwinkel in 2012. Het merk, dat bekend staat om de rode zool, heeft nu al een webshop maar het valt niet mee om vanaf Nederland hier bestellingen te doen. In de nieuwe webwinkel worden naast de complete collectie ook enkele schoenen verkocht die exclusief via de nieuwe internetwinkel gaan.

Modeblog noemt de lancering en geeft aan dat de opening van de nieuwe webshop samenvalt met het jubilieum van Christian Louboutin. In 2012 is het twintig jaar geleden dat de het exclusieve merk de eerste winkel opende aan de Rue Jean-Jacques Rousseau in Parijs. Inmiddels is het merk wereldwijd bekend geworden en zijn de schoenen met rode zolen veelvuldig te zien in films en exclusieve evenementen.

Luxe merken hebben weinig webwinkels
Het is dan ook niet een van de goedkoopste merken en dat maakt het nieuws net wat bijzonderder. Tot nu toe zijn merken als Gucci, Prada, Jimmy Choo en Christian Louboutin niet gemakkelijk te vinden voor de doorsnee Nederlander. Zelfs als je de bedragen, van soms duizenden euro’s per paar, neer wilt leggen zul je in Nederland, of zelfs in Europa, goed moeten zoeken voor je iets vindt. Soms hebben winkels wel een klein assortiment maar zeker niet in alle maten en nooit de gehele collectie. Dat valt een stuk makkelijker aan te bieden op een webwinkel. Online zijn de luxe merken echter vrijwel net zo schaars. De bekendste is dan waarschijnlijk Yoox.com maar deze biedt direct ook alle concurrentie. In Nederland is er (vooral tweedehands) aanbod te vinden op designer-vintage.com.

Maar daar schiet Christian Louboutin niet zoveel meer mee op! Je zou dan ook verwachten dat merken zoals deze graag een webwinkel lanceren maar dat blijkt nog niet zo makkelijk. Allereerst zijn er soms exclusieve contracten met winkels gesloten en zijn die niet altijd blij met online concurrentie. Daarnaast is het juist de exclusiviteit die dit soort merken gewild maken. Juist doordat ze niet voor iedereen betaalbaar, of zelfs maar vindbaar zijn, is het spannend om een paar in de kast te hebben staan. Een webwinkel haalt dus een deel van de exclusiviteit van het merk. 

Amerikaanse webwinkel blijkbaar succesvol
Afgelopen twee jaar verkocht Christian Louboutin al via een Amerikaanse en Canadese webwinkel. Blijkbaar hebben de ervaringen en resultaten van die webshop ervoor gezorgd dat het merk ook in Europa de stap naar internetverkoop gaat maken.

Tags

Reacties