menu

Chat functie omzet verhogend

Een chat functie op een webwinkel levert geld op. Verder zijn 3rd party verficatie, referenties en de mogelijkheid tot het zien van grotere afbeeldingen omzet verhogend.

Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Boldchat.com welke onlangs is uitgevoerd. Voor het onderzoek zijn enkel mensen uitgenodigd welke regelmatig online bestellingen hebben gedaan. 264 mensen uit de Verenigde Staten hebben het onderzoek ingevuld. 84% heeft wel eens iets boven de 100 dollar online besteld en 27% boven de 1000 dollar.

Bij deze mensen blijkt dat chatters actiever winkelen, meer bestellen, en vaker terug komen. Ook blijkt dat een chat functie bij 58% zorgt dat ze minder snel afhaken in het bestelproces en het zorgt voor een betere shopervaring. 
Daarnaast, en dit vonden wij overigens misschien nog wel opmerkelijker omdat dit onderzoek door een chat fabrikant is gehouden, is dat niet chatten het belangrijkste waarde onderdeel is, maar dat vooral 3rd party verificatie, klantenwaarderingen en referenties, de mogelijkheid tot grotere plaatjes bij mouse-over en de mogelijkheid om te zoeken binnen de produkten van een webwinkel erg belangrijk zijn in het beslissingsproces.

Tags

Reacties