Combined Shape menu

Channable: ‘Retouren via API bij Beslist.nl en Bol.com’

Productfeeds zijn hot. Niet alleen om het aanbod in je webwinkel mee te vullen, maar vooral ook om jouw assortiment te delen met de verschillende marketingkansen die ons land rijk is. Channable helpt je daar graag bij en kan je sinds vandaag ook helpen met retouren van de winkelwagens van Beslist.nl en Bol.com.

Het in Utrecht gevestigde Channable is in 2014 opgericht, uitgegroeid naar momenteel achttien medewerkers en groeit nog altijd lekker door. Het bedrijf helpt webwinkels aan datafeeds die ingezet worden voor marketingdoeleinden. Een datafeed voor Google Shopping is bijvoorbeeld populair en mogelijk vanaf 19 euro per maand. Verder bieden ze API’s aan waarmee extra functionaliteiten kunnen worden toegevoegd. Begin dit jaar is Channable door de grens van 2.500 aangesloten webwinkels gegaan en mede door de ambities in Duitsland en Verenigd Koninkrijk hoopt het bedrijf dit jaar snel verder te groeien.

Buitenlandse groeiambities
“Momenteel zijn het inderdaad vooral Nederlandse webwinkels die van onze diensten gebruikmaken. We hebben internationale klanten, tot in Australië aan toe, maar daar ligt onze focus nog niet,” zegt Wies Achtereekte, country manager UK bij Channable, bij een bezoek aan Webwinkel Weblog. “Sinds het najaar richten we ons meer op Duitsland, waarbij er twee mensen echt op die markt zijn gezet. Zelf ben ik mij sinds begin dit jaar gaan richten op het Verenigd Koninkrijk. Door de diversiteit aan koppelingen, zoals Magento en Shopify, denken we een mooie groeispurt te kunnen maken in het buitenland.”

Maar de buitenlandambities zullen de Nederlandse groei niet in de weg gaan zitten, is Wies van mening. Met name bij complexere oplossingen ziet zij kansen. “We hebben een mooie oplossing ontwikkeld voor de winkelwagens van bol.com en beslist.nl. Hoeveel gebruik hiervan wordt gemaakt? Dat komt nu net pas op gang maar er zitten er heel veel in de pijplijn. Het proces is hierbij vaak wat uitgebreider, omdat er bij de winkelwagens veel meer wensen zijn vanuit de platformen en daar komt dus veel meer bij kijken.”

channable_feeds‘Retouren via Bol.com of Beslist.nl verwerkt via API’
“Ik denk dat we hierin ook wel een stapje verder gaan dan onze concurrentie. Je koopt alleen de koppeling tegen een maandtarief, maar we gaan echt even voor je aan de slag om een goede uitwisseling van data te realiseren. Daarnaast hebben we dus vandaag gerealiseerd dat je ook je retouren via de API kunt verwerken. Zo is het gehele proces geautomatiseerd en kunnen webwinkels hier echt mee aan de slag.”

“Of wij deze kanalen aanraden? We zijn geen adviesbureau dus dat moet een webwinkel zelf beslissen. Maar de eerste resultaten bij de webshops waar wij de feeds hebben geoptimaliseerd zijn echt heel goed dus ik verwacht wel dat Channable hiermee een mooie kans te pakken heeft. Natuurlijk weet ik uit mijn hoofd ook niet waar we dit jaar op uit gaan komen, maar als ik nu een grove schatting moet maken zou het mij niet verbazen als de resultaten gaan zorgen voor goede mond-tot-mond-reclame en we eind dit jaar boven de 250 winkelwagen-koppelingen uitkomen!”

Tags

Verder lezen

Reacties