CCV Shop: ‘Dit jaar boven de 40.000 bestellingen per dag’
Gisteren vond de tweede inspiratiedag van CCV Shop plaats waarbij een kijkje achter de schermen bij CCV Shop zelf, een blik op de toekomst en twee kennissessies werden geboden. Daarnaast waren er enkele interessante partners aanwezig waardoor zo’n honderdvijftig klanten zich weer konden laten onderdompelen in nieuwe inzichten.
Stond de laatste inspiratiedag nog in het teken van marketing, gisteren stond de vraag ‘Hoe krijg je meer omzet in je webshop’ centraal. Een vraag die door partners kon worden beantwoord, want naast CCV Shop kon je in gesprek met bedrijven als Webwinkelkeur, OOSEOO, The Feedback Company, Checklist Webwinkel, Afterpay, Gladior en Combidesk. Ook ontmoetten we enkele app-partners op de beursvloer.
Maar natuurlijk werd de kernvraag ook beantwoord door CCV Shop, die zelf met aardig wat medewerkers aanwezig was. In een openingspresentatie werd gelijk een kijkje achter de schermen gegeven. Zo werd de bedrijfsvisie en werkwijze gedeeld waarbij duidelijk wordt dat CCV een omnichannel-wereld voor zich ziet waarbij de webshop maar een deel van de retail wordt en CCV Shop daarbij steeds verder zal integreren in de verschillende afdelingen van CCV.
‘CCV ziet een omnichannelwereld, CCV Shop houdt focus op online’
CCV richt zich op steeds meer facetten van de retail, CCV Shop blijft de focus houden op de webshopsoftware, die naar eigen zeggen steeds sneller wordt ontwikkeld. Afgelopen jaar is tachtig procent van de top 20-wensenlijst ontwikkeld, zo gaf mede-oprichter Bas Boudrie in zijn welkomstwoord aan. Een punt dat hij zichtbaar trots presenteerde. Er kan ook steeds sneller worden ontwikkeld, want het personeelsbestand van deze aanbieder van webwinkelsoftware is verdubbeld en dit zijn allemaal technische medewerkers.
Afgelopen jaar is de appstore gelanceerd. In maart publiceerden wij dat de honderdste app was toegevoegd, inmiddels zit het bedrijf op honderdtwintig apps. In ons artikel wel al aangegeven dat het ‘een schot in de roos‘ was, gisteren werd duidelijk dat er al meer dan een miljoen apps installaties hebben plaatsgevonden. Met de Vakdagen dit jaar werden ook de eigen betaalprovider CCV Pay, met inmiddels ruim 600 gebruikers, premiumdiensten en de multistore-app gelanceerd. Maar het meest interessant was om te zien dat alle gebruikers bij elkaar niet alleen hard aan het klussen zijn aan de webshops, maar er werkelijk bestellingen uithalen. Dit jaar faciliteert CCV Shop ruim 25.000 bestellingen per dag. Als de gemiddelde orderwaarde daarvan vergelijkbaar is met heel Nederland zou het bedrijf daarmee boven de vijftig miljoen euro omzet faciliteren per maand.
‘Nog dit jaar naar veertigduizend per dag’
Zeker nog geen recordaantallen, dus het bedrijf moet het duidelijk hebben van de kleine ondernemers uit ons land. Maar dankzij volume in dat segment begint CCV Shop wel steeds meer impact te krijgen in de Nederlandse ecommercemarkt. Het is de eerste keer dat het bedrijf een cijfer als dit openbaar maakt en toen we Bas even persoonlijk spraken gaf hij aan dat dit getal harder stijgt dan ooit. Hij verwacht dit jaar gemiddeld nog boven de 40.000 bestellingen per dag uit te komen.
Los van het bedrijfsnieuws en de toekomstvisie was er voldoende ruimte om ook de eigen webshop onder de loep te nemen. Letterlijk in de kennissessie ‘design’ waar twee designers van CCV Shop beeldend uitleg gaven over de invloed van kleur, tekst of afbeeldingen. Met krachtige voorbeelden en een afsluiting waarbij twee klantenwebshops direct live werden aangepast, was dit naar onze mening de beste sessie van de dag.
Waarbij de sessie van Google helaas wat tegenviel. Die presentatie miste het tempo waardoor het beperkt bleef tot feiten dat mobiel, video of lokale zoekopdrachten in opkomst zijn en de vooraf aangekondigde diepte in Google Analytics uitbleef. Het mocht de pret niet drukken want los daarvan was de middag verdiepend, waren de faciliteiten uitstekend en viel er over de hele dag echt wel wat te leren over ecommerce. Complimenten dus, voor CCV Shop!
Reacties