Carrefour lanceert automatische drive

Carrefour lanceert automatische drive

Carrefour België heeft de eerste volledig geautomatiseerde drive geopend. Deze muur met kluisjes biedt klanten zeven dagen per week de mogelijkheid om hun boodschappen op te halen. De supermarktketen spreekt van een primeur in de Belgische retailmarkt.

Volgens Carrefour België zijn de voordelen van de kluisjesmuur dat de drive dichter bij de klant komt te staan en dat ‘ie zeven dagen op zeven beschikbaar is. Betalen gebeurt via de Bancontact- of thuisbankier-apps.

De automatische drive is geopend bij de Hypermarkt Carrefour van Mont-Saint-Jean, aangezien die tijdelijk gesloten is en de supermarkt haar klanten toch goed wil kunnen bedienen tijdens deze transformatiefase. De muur bestaat uit diverse metalen kluisjes, waarvan een deel gekoeld is. Hierdoor kunnen zowel houdbare producten als verse etenswaren worden afgehaald. Zo’n vijftig bestellingen kunnen er per dag worden afgehaald. De beschikbare tijdsloten zijn tussen 11 en 15 uur en tussen 16 en 23 uur.

Zo werkt de automatische drive van Carrefour

Wanneer een klant een online bestelling plaatst via de webwinkel van Carrefour en ervoor kiest om de producten af te halen bij de automatische drive, dan wordt de bestelling voorbereid en – afhankelijk of ze bestaat uit droge voeding, verse producten of een combinatie daarvan – in één of meerdere kluisjes geplaatst. De klant haalt de bestelling op, identificeert zichzelf met de code die hij per sms heeft gekregen, scant de QR-code die op het scherm verschijnt en betaalt met de smartphone.

Nog 50 drive-afhaalpunten erbij dit jaar

Op dit moment heeft Carrefour in België al 193 drive-afhaalpunten en de supermarkt is van plan om er nog minstens vijftig bij te openen dit jaar.

De automatische drive van Carrefour in Mont-Saint-Jean.
De automatische drive van Carrefour in Mont-Saint-Jean.
Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten