Bpost test kluisjes van SwipBox

Bpost test kluisjes van SwipBox

Bpost is in Mechelen een proef begonnen met pakketkluisjes van het Deense bedrijf SwipBox. De twee zijn een samenwerking aangegaan om een netwerk te lanceren van kluisjes die op batterijen lopen en zijn voorzien van Bluetooth.

De eerste stap van de samenwerking is de pilot, die in Mechelen wordt gehouden. Daar hopen de twee bedrijven genoeg ervaring op te doen, zodat ze weten wat bijvoorbeeld voor de eindklant de ideale afstand is van zo’n pakketkluis. Ook wil het ontdekken hoe de kluisjes van SwipBox iets kunnen toevoegen aan het pick-up-drop-off-netwerk van Bpost.

Bpost kijkt uit naar groenere lastmile-toekomst

“We zijn erg blij om het SwipBox Infinity-concept uit te proberen, aangezien het een voor de hand liggende aanvulling is op onze groene logistieke strategie, die erop gericht is om duurzame en handige last- en firstmile-oplossingen te bieden”, zo zegt Catherine De Baets van Bpost. “We kijken dus uit naar de samenwerking en een groenere lastmile-toekomst.”

Het is een duidelijke aanvulling op onze groene logistieke strategie.

Volgens Jens ROM, CEO van SwipBox, toont de nieuwste samenwerking de sterke vraag in de markt naar hun oplossingen. “We hebben deze oplossing al in heel ScandinaviĆ« uitgerold en we kunnen nu met trots de samenwerking met Bpost aankondigen. We zijn ervan overtuigd dat het meer gemak zal bieden aan het winkelend publiek in BelgiĆ« en een nieuwe, groenere manier zal bieden om pakketten op te halen en te verzenden.”

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten