Bol.com’s Bespaar Continu richt zich op herhaalaankopen

Bol.com’s Bespaar Continu richt zich op herhaalaankopen

Bol.com stapt in de subscription commerce. Vandaag heeft de retailer de persoonlijke herhaalservice Bespaar Continu gelanceerd, waarmee klanten producten als shampoo, luiers of toiletpapier met regelmaat én met korting kunnen ontvangen.

Het zat er eigenlijk al aan te komen. De laatste jaren werden abonnementen steeds populairder als businessmodel, met HelloFresh en de vele scheermesmerken als lichtende voorbeelden hiervan. En in 2012 vroegen wij ons al hardop af waar de Nederlandse variant blijft van NetPlenish, een Amerikaanse abonnementensite via waar je maandelijks artikelen als tandpasta en afwasmiddel krijgt geleverd.

Bol.com stapt nu in die markt van herhaalaankopen met de introductie van Bespaar Continu. Klanten kunnen producten van meer dan 65 bekende merken iedere maand, tweemaandelijks of in een andere maandelijkse frequentie laten bezorgen. Bij elke herhaalbestelling krijgt de klant een reminder en is er de optie om de bestelling een keertje over te slaan.

Sommige producten zullen vaker worden besteld

Bol.com zag dat steeds meer klanten bij hen terugkomen voor herhaalaankopen. “Met de introductie van Bespaar Continu geven we vanuit Bol.com een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten”, aldus de nieuwe algemeen directeur, Huub Vermeulen. “Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen.”

Eerst in apps, daarna pas website

Bespaar Continue zal eerst via de iOS- en Android-app geïntroduceerd worden door middel van een update. Nadat de eerste klantervaringen en reacties zijn verwerkt, zal Bespaar Continu ook ontwikkeld worden voor de website.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten