Bol.com, waar blijft de Bol.com Dag?

Bol.com, waar blijft de Bol.com Dag?

Bol.com zou er wat ons betreft goed aan doen om de Bol.com Dag in het leven te roepen. De klant kiest één dag in de week waarop Bol.com alle bestellingen van die week gebundeld bezorgt. Beter voor het milieu, pakketbezorgers, Bol.com én de klant!

Oké, toegegeven, origineel is het idee niet. Want Amazon heeft een dergelijke dag al in het leven geroepen in de VS en is momenteel bezig zo’n dienst te testen in Duitsland. En bij de oosterburen loopt ook Zalando warm voor een dergelijke service.

Laat Bol.com het voorbeeld zijn voor anderen

Wat houdt Bol.com dan tegen om niet hetzelfde te doen in Nederland? Ze zouden hierin een pionier kunnen zijn, die hopelijk het voorbeeld geven voor andere grote webwinkels. Want dat er íéts gedaan moet worden aan de constante levering van pakketjes, lijkt inmiddels wel duidelijk.

Bol.com is ideale kandidaat voor zo’n dienst

En dan lijkt ons Bol.com de uitgesproken kandidaat om die handschoen op te pakken. Al was het alleen maar omdat zij met Bol.com Select het Nederlandse antwoord hebben op Amazon Prime, de premium-abonnementsdienst van Amazon.

In één keer bestellingen van Albert.nl en Bol.com in huis

In de toekomst zou zo’n Bol.com Dag zelfs mooi gecombineerd kunnen worden met de bezorgingen van de andere Ahold-dochters, namelijk Albert Heijn, Etos en Gall&Gall. In een ideale situatie zou een drukke, werkende consument bijvoorbeeld op zijn thuiswerkdag niet alleen de boodschappen van Albert.nl voor die week in huis ontvangen, maar ook gelijk zijn bij Bol.com bestelde voorraad scheermesjes, wat losse aankopen en mogelijk bestellingen van Etos of Gall&Gall.

Bol.com is met hun verkoopcijfers en het Ahold-netwerk de meest voor de hand liggende partij om een dergelijke bezorgbundeldag te introduceren. Het zal voor veel andere webwinkels en hun klanten misschien niet interessant genoeg zijn om bestellingen te bundelen en op één dag te laten bezorgen.

Maar toch rijst de vraag waarom dit langzamerhand geen gemeengoed wordt. De focus bij klanten lijkt sowieso minder bij ‘zo snel mogelijk in huis’ te liggen en meer bij ‘als het maar bezorgd wordt als ik thuis ben’. Er is zelfs al eens geopperd om een ‘ik heb geen haast’-knop in webwinkels te introduceren voor klanten die niet per se hun bestelling de volgende dag in huis willen hebben.

Tweet over de inefficiënte bezorging van Bol.com

Tweet over de inefficiënte bezorging van Bol.com

Tweet over de inefficiënte bezorging van Bol.com

Tweet over de inefficiënte bezorging van Bol.com

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten