menu

Blogger begint webwinkel

Lifestyleblogger Nalden begint in augustus een eigen webwinkel. In de winkel zullen artikelen verkocht worden waarover hij schrijft.

Dat bloggen en ecommerce goed samen gaan was bekend. Zo schreven wij eerder over WordPress en ecommerce mogelijkheden. Nalden is een blogger die op zijn website vooral de laatste trends, hipste gadgets en nieuwst auto’s behandelt. Deze jonge trendsetter is een internetfenomeen te noemen omdat hij van zijn naam een merk wist te maken, en met zijn hobby zijn geld verdient.

In 2004 begon Nalden zijn blog, die toen nog vooral het laatste hiphop nieuws behandelde. Gaandeweg groeide de blog uit tot een lifestyleblog waarop Nalden alles wat hem aanspreekt en ‘in’ is onder de aandacht brengt. Inmiddels blogt hij in het Engels voor tienduizenden volgers.

Grote bedrijven nodigen de blogger uit voor presentaties en Nike maakte een reclamefilmpje waarin Nalden een hoofdrol had. Hij zit aan tafel bij grote multinational om te brainstormen over nieuwe marketingcampagnes en helpt nieuwe artiesten met één post aan een heleboel bekendheid.

Op de modevakbeurs de Modefabriek van deze week maakte Nalden bekend in augustus een eigen webwinkel te starten. In de webwinkel zullen de producten waarover Nalden schrijft verkocht worden. “Het toffe is dat er daardoor in die webshop dingen te koop zijn van 4 euro, maar ook van 84.000 euro,” zegt hij. “Want ik blog bijvoorbeeld ook graag over auto’s.”

Tags

Reacties