BigCommerce lanceert dropshipping met Avasam

BigCommerce lanceert dropshipping met Avasam

Ecommerce software-aanbieder BigCommerce integreert met dropshipping marktplaats Avasam en lanceert een nieuwe dropshipping service: ‘Click2Launch’. Dit maakt BigCommerce een nog grotere concurrent voor Shopify.

Avasam is een multi-channel dropshipping marktplaats uit het Verenigd Koninkrijk. Online verkopers kunnen via het platform hun webwinkel koppelen, producten aanbieden en hun orderverwerking, betaling en verzending automatiseren.

Meer dan 15 productcategorieën

De Click2Launch dropshipping-integratie is ‘intuïtief en simpel’, aldus de bedrijven, met vooraf geïnstalleerde ontwerpen (thema’s) en producten. Verkopers kunnen met ruim 15 categorieën een uitgebreid assortiment bieden zonder inkopen vooraf.

Mustafa Khanbhai, Chief Revenue Officer bij Avasam, zegt: “Ons catalogus-team cureert de top trending producten en laadt deze al in je webshop, klaar om te verkopen en gebaseerd op een categorie naar keuze – het kan niet makkelijker zijn.” Hij noemt productcategorieën zoals wonen en tuin, gezondheid en verzorging, elektronica, sportartikelen en producten voor huisdieren.

‘Het proces vergemakkelijken voor kleine bedrijven’

Senior vice president en algemeen directeur EMEA Jim Herbert van BigCommerce zegt: “Onze nieuwe integratie, ontworpen met onze partners bij Avasam, maakt grote stappen in het vergemakkelijken van het proces voor kleine bedrijven en aspirant-ondernemers om hun online dropshipping bedrijf te starten.”

Hij voegt hieraan toe: “Door aanhoudende supply chain-uitdagingen en voorraaduitval, veroorzaakt door stijgende goederenkosten, geeft het beperken van aanspreekpunten en toegang tot producten dichtbij de bron middels deze integratie een concurrentievoordeel voor kleine en middelgrote ecommerce-verkopers.”

Concurrentie met Shopify

Met de nieuwe dropshipping service die snel en gemakkelijk moet zijn, wordt BigCommerce een nog grotere concurrent voor Shopify. Die laatste staat bekend om zijn intuïtieve platform en dropshipping-koppelingen met AliExpress.

Vorig jaar zette BigCommerce nog voet aan de grond in Frankrijk en Nederland, gevolgd door Duitsland begin dit jaar. Dit zijn ook belangrijke Europese groeimarkten voor Shopify. Ter illustratie: het aantal Duitse Shopify-winkels groeide ruim 400 procent tussen 2020 en 2022.

 

Jasmijn

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Gerelateerde berichten