menu

Bezoekersrecord voor e-commercebeurs IRCE

IRCE 2011Het lijkt erop dat de Internet Retailer Conference & Exhibition 2011, kortweg IRCE 2011, een bezoekersrecord gaat verbreken. Deed de ecommerce-beurs het in Chicago vorig jaar al geweldig met 6432 bezoekers, dit jaar in San Diego verwacht men 7500 geïnteresseerden. Ook het aantal aangemelde bedrijven groeit: 503 tegenover 417 op de IRCE in 2010.

IRCE grootste ecommercebeurs wereldwijd
De Internet Retailer Conference & Exhibition 2011 vindt dit jaar alweer voor de zevende keer plaats. Het wordt georganiseerd door Internet Retailer. Een maandblad dat in 1999 was opgericht door Thomson Reuters maar via een management buyout overgenomen is door enkele medewerkers. Die hebben, met een nieuw opgerichte onderneming onder de naam Vertical Web Media en onder leiding van CEO Jack Love, in 2000 het blad in handen en uitgebreid met meerdere websites, nieuwsbrieven, exclusieve uitgaven zoals de Europe top 300 en enkele mooie beurzen waaronder de jaarlijkse IRCE. 

De bezoekersaantallen van deze laatste verschillen niet bijzonder veel met die van de Nederlandse Webwinkel Vakdagen. Maar waar die laatste gratis is, kost een kaartje voor deze Amerikaanse beurs al snel een paar honderd dollar. Het is qua opzet en masterclasses behoorlijk professioneel en wordt gezien als de grootste ecommercebeurs wereldwijd.

‘Succes IRCE typerend voor groei van ecommerce in het algemeen’

Volgens organisator Internet Retailer is de groei in bezoekersaantallen typerend voor de groei en groeiende importantie die de ecommerce-industrie momenteel meemaakt. “Voor elk soort ondernemer is het internet het nummer één-gebied waar de groei plaatsvindt”, zo vertelt CEO Jack Love. “Ik geloof dat de bezoekers de beurs zullen verlaten met het besef dat intensief onderhouden van een steeds verbeterde website de topprioriteit moet zijn omdat de concurrentie zich aanhoudend verbetert en vernieuwt.”

The Huffington Post
Love zelf kijkt op het IRCE vooral uit naar gastspreker Arianna Huffington, de eigenares en hoofdredacteur van de nieuwssite The Huffington Post. Onder de titel ‘De verstoring van het internet is nog maar net begonnen’ zal de invloedrijke Griekse expat deze week op het IRCE uitweiden over hoe het internet een zee van verandering veroorzaakt in koopgedrag. “De online media-business waar Arianna in opereert ontwikkelt zich nog sneller dan online ondernemen, maar de twee bevinden zich op dezelfde weg. Wat er nu gebeurt in de gevestigde media zal gebeuren bij de gevestigde ondernemers in drie of vier jaar tijd en internet-ondernemers zouden daar blij mee moeten zijn.”

Grafiek: Stands op IRCE 2010
Bovenstaande grafiek met cijfers van de IRCE van afgelopen jaar biedt waarschijnlijk een goede indicatie van bezoekers, stands en sprekers van 2011. Onder de 175 sprekers bevinden zich in ieder geval mensen van Dell, eBay, Facebook, Google, HP en Tommy Hilfiger. De Internet Retailer Conference and Exhibition 2011 vindt, vergezeld van het motto ‘E-commerce shifts into overdrive, the race is on!’, begint vandaag in de Convention Center in San Diego en duurt tot en met 17 juni.

Tags

Reacties