menu

Beaumotica wint ‘Best on Tiny Screens’-award

beaumotica wint best on tiny screens awardIn de nacht van 21 op 22 april werden in Las Vegas de winnaars van de internationale Imagine Commerce awards bekend gemaakt. Ook de webwinkel van Beaumotica viel, als eerste Nederlandse partij ooit, bij het event in de prijzen. De webshop won de award voor Best Tiny-Screen/Mobile Experience.

Imagine Commerce is een wereldwijd Magento en eBay Enterprise event, dat dit jaar voor de vijfde keer plaatsvond en 2400 e-commerce geïnteresseerden bij elkaar bracht. Vanuit meer dan veertig landen kwamen zij naar Las Vegas om te netwerken en ideeën uit te wisselen. 

Awards
Het Imagine Commerce-event bestaat uit diverse sprekers, technische updates en best practises en staat dan ook bol van allerlei developer- en inspiratie-sessies. Maar daarnaast wordt het dus ook opgeleukt met awards in tien categorieën: Best web design, Best omnichannel experience, Best marketing campaign of the year, Growth, Most innovative, Great explorer award for international expansion, Magento pioneer, Best tiny-screen/mobile experience, Customer service rock star en best B2B user experience. Nomineren kon je zelf, de winnaar werd door een jury gekozen. Volgens de organisatie waren er duizenden inzendingen wereldwijd voor de awards wat resulteerde in uiteindelijk enkele sterke genomineerden.

Beaumotica
Beaumotica was er daar dus een van. Het is een Nederlandse webwinkel voor binnen-, buiten- en ledverlichting. Het bood als eerste Nederlandse webshop producten van Philips Hue aan en is bovendien preferred Philips Hue reseller en partner van het merk iittala. Bij verlichting is het uiteraard van groot belang om op elk scherm en in elke beleving goede en duidelijke productfoto’s te tonen. Beaumotica besloot daarvoor MediaCT in te schakelen en een volledig adaptive site te realiseren met drie versies: groot, iets kleiner en mobiel. Omdat bezoekers het liefst grote productfoto’s zien, is daarmee bij het maken van de verschillende varianten nadrukkelijk rekening gehouden. Volgens de jury heeft Beaumotica gewonnen vanwege dat innovatieve en gebruiksvriendelijke adaptive design.

Winnaar Best Tiny-Screen/Mobile Experience Award
Beaumotica moest het opnemen tegen shops uit Australië (Australian Gheograpic), Mexico (Librerias Gandi) en de VS (Red’s Gear), maar heeft als eerste Nederlandse webwinkel dus bij deze prijzenuitreiking zo’n mooie award mee naar huis mogen nemen. En gezien het grote aantal awards die in eigen land te winnen zijn, is het natuurlijk maar de vraag of er snel een tweede volgt. Al lijkt Tjitte Folkertsma, commercieel directeur bij shopontwikkelaar MediaCT, daar anders over te denken. Hij nam de award in Las Vegas in ontvangst en is bijzonder trots op het resultaat van de samenwerking. “Het is mooi om te zien dat Nederland voorop loopt in de ecommerce wereld,” is hij van mening.

Reacties