menu

App Scan2Fill ontzorgt de mobiele consument

Veel klanten ergeren zich aan het feit dat ze bij een bestelling in een webwinkel waar ze nog niet eerder hadden gekocht allerlei gegevens moeten invullen. Vooral op mobiele apparaten is dit een crime. De Scan2Fill-app van payment service provider PayCheckout omzeilt dit probleem door middel van een QR-code die ingescand kan worden.

Het lijkt een tegenstrijdige situatie die zich online, en met name op mobiele apparaten, afspeelt. Aan de ene kant zijn er de webwinkels die juist zo veel mogelijk gegevens van hun nieuwe klanten krijgen, terwijl aan de andere kant de consument daar vaak niet op zit te wachten. Op een smartphone of tablet is het toch vaak priegelen met de kleine invoervelden.

Van de 56 procent van online shoppers die hun bestelling niet afronden en de winkelwagen verlaten zonder te betalen, doet een vijfde dit omdat het afronden volgens hen te veel tijd kost en ze telkens handmatig gegevens moeten invullen. Een serieuze ergernis dus.

Klant hoeft minder moeite te doen
Dat vond PayCheckout nou ook. Uit persoonlijke frustratie bedacht en ontwikkelde het de app Scan2Fill, die zowel voor iOS, Android als Windows beschikbaar is. Met deze app krijgen webwinkeliers nog steeds de benodigde gegevens van de klant, alleen hoeft die laatste daar iets minder moeite voor te doen.

De aangesloten webwinkel plaatst een QR-code op de registratiepagina, waarna de klant deze alleen maar hoeft in te scannen (met behulp van de geïnstalleerde Scan2Fill-app). Bij het downloaden en instellen van de app hoeft de klant éénmalig al zijn gegevens in te vullen en vervolgens kan hij bij toekomstige bestellingen de QR-code scannen en het gewenste profiel kiezen.

Te gebruiken op elke website met persoonsgegevens
De app is oorspronkelijk bedoeld voor webwinkels om zo het betaalproces te vereenvoudigen, maar PayCheckout laat weten dat het op elke website kan worden gebruikt die een gebruiker persoonlijke gegevens laat invullen. “We stellen de app gratis ter beschikking, omdat we ons hieraan zelf altijd hebben geërgerd. We willen deze ergernis niet alleen voor ons, maar voor iedereen graag oplossen”, aldus CEO Frans Eliëns. “Ook de code om in de webshop te zetten, staat op onze website en kan zo worden gekopieerd.”

Tags

Reacties