Ankorstore haalt €250 miljoen op

Ankorstore haalt €250 miljoen op

B2b-marktplaats Ankorstore heeft een investering van 250 miljoen euro opgehaald. Het Franse bedrijf is nu ruim 1,75 miljard euro waard. Daarmee is het twee jaar na oprichting de nieuwste unicorn in Europa. Het platform wil het geld gebruiken om bestaande diensten te verbeteren en nieuwe kantoren in Italië en Spanje te openen.

Ankorstore is een online marktplaats met een klantenbestand van 15 duizend merken en 200 duizend retailers in Europa. Op het platform kunnen onafhankelijke merken hun producten verkopen aan retailers, met een aanbod van huishoudelijke apparaten tot aan schoonheidsartikelen.

11 duizend nieuwe merken in 2021

De investeringsronde van 250 miljoen euro werd geleid door Bond en Tiger Global samen met Eurazeo, evenals bestaande investeerders zoals Index Ventures en Aglae. In mei 2021 haalde het Franse bedrijf al 80 miljoen euro op voor Europese uitbreiding.

In 2021 kwamen er 11 duizend nieuwe merken bij.

Ankorstore is nu een unicorn – een bedrijf met een waarde boven de 1 miljard euro. De unicorn-status komt na een goed jaar voor het platform. In 2021 kwamen er 11 duizend nieuwe merken bij en groeide het verkoopvolume met 950 procent.

Kantoren in Italië en Spanje

Ankorstore is nu actief in 23 landen met vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. In 2022 wil het bedrijf ook kantoren openen in Italië en Spanje, om ‘zo dicht mogelijk bij onze merken en retailers in de buurt te zitten’, aldus Co-CEO en mede-oprichter Nicolas Cohen.

Het bedrijf wil kantoren openen in Italië en Spanje.

“We willen het voor onafhankelijke merken en retailers makkelijker maken om met elkaar samen te werken en een heleboel achterhaalde aspecten van de retailwereld voor hen verbeteren. Dankzij de investering kunnen we dit beter, sneller én in meer landen doen.”

Nieuwe productcategorieën

Volgens Nicolas D’Audiffret, Co-CEO en mede-oprichter, is het bedrijf al begonnen met het aannemen van nieuw personeel voor de aanstaande uitbreiding. Er zijn ook plannen voor nieuwe producten.

“We zijn van plan zowel horizontaal als verticaal uit te breiden, door nieuwe productcategorieën toe te voegen en onze platformtechnologie te verbeteren. Zo hebben we recentelijk al de categorieën ‘sport & wellness’ en ‘huisdieren’ toegevoegd naast onze vijf kerncategorieën en blijven we investeren in grote technische product updates om de klantervaring te verbeteren.”

Jasmijn

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Gerelateerde berichten