menu

Amazon en Twitter werken samen met #AmazonCart

Amazon en Twitter werken samen met #AmazonCartAmazon en Twitter gaan samenwerken. Sinds gisteren is het voor Twitter-gebruikers mogelijk om hun account aan een Amazon-account te koppelen, zodat ze met één simpele hashtag (“#AmazonCart) producten kunnen toevoegen aan hun winkelwagentje. Hierdoor hoeven Twitteraars niet lange de sociale netwerk te verlaten als ze een interessant product tegenkomen in hun timeline.

Door de unieke samenwerking kunnen Twitter-gebruikers producten toevoegen aan hun winkelwagentje bij Amazon zonder de site te verlaten. De collaboratie zou wel eens een nieuwe businessmodel kunnen betekenen voor Twitter, al is op dit moment nog niet duidelijk hoe dit financieel uitpakt.

Amazon: samenwerking met andere social media mogelijk
Volgens een Amazon-woordvoerster krijgt Twitter geen omzet van de items die aan winkelwagens worden toegevoegd via de #AmazonCart-hashtag, maar wil ze verder niet uitweiden over hoe de relatie tussen Amazon en Twitter er precies uitziet. “We staan er zeker voor open om met andere sociale netwerken te werken”, zo zegt ze volgens CNet. “Twitter in het bijzonder biedt een prachtige omgeving aan voor onze klanten om productaanbevelingen te ontdekken van artiesten, experts, merken en hun vrienden.”

Als de twee accounts eenmaal aan elkaar zijn gekoppeld en een Twitter-gebruiker reageert op een tweet met daarin een Amazon-link door de hashtag te gebruiken, dan krijgt die gebruiker automatisch een reply van Twitter-account @MyAmazon en een mailtje met daarin de boodschap dat het product is toegevoegd aan de winkelwagen.

Overigens geldt voor Amazon-klanten uit het Verenigd Koninkrijk een andere hasthag. Die kunnen twitteren met #AmazonBasket.

Tags

Reacties