menu

Allebedrijvenin komt met couponwebsite

Allebedrijvenin BV komt met couponwebsiteHet bedrijf achter de lokale bedrijvengidsen van Allebedrijvenin komt begin volgend jaar met een nieuwe website waar bedrijven speciale kortingen en couponnen kunnen promoten. Kortingen en couponnen worden volgens het bedrijf de trend van 2011.

 
Websites met kortingen doen het de laatste tijd enorm goed. De internationale speler Groupon kreeg eerder deze maand nog een bod van enkele miljarden van Google, TNT heeft met de Shopze folder en website in een kortingswebsite geinvesteerd en ook RTL Nederland heeft in 2010 volop actie gevoerd met Vanvoordeel.nl. Trendsetter Amazon kocht dit jaar Livingsocial en Woot, twee websites op het gebied van kortingen en ook de Nederlandse variant iBood lijkt goede groeicijfers te kunnen laten zien. 
 
Allebedrijvenin BV, een bedrijf met lokale bedrijvengidsen ziet naast deze spelers nog voldoende ruimte voor nog een website met aanbiedingen en kortingscodes en komt begin volgend jaar met eigen websites op dit gebied.
 
Allebedrijvenin BV
het bedrijf is vooral bekend met de lokale bedrijvengidsen waarbij je de websites tegenkomt als je bepaalde zoekopdrachten in combinatie met plaatsnamen gebruikt in zoekmachines. Met allerlei verschillende lokale bedrijvengidsen samen, bereiken ze naar eigen zeggen anderhalf miljoen bezoekers per maand. 
 
Zoek je bijvoorbeeld naar een loodgieter in Utrecht, dan kom je al snel op een van de lokale bedrijvengidsen van dit bedrijf. Voor lokale loodgieters kan het in sommige gevallen interessant zijn om te adverteren op dit soort bedrijvenpagina’s als blijkt dat deze voldoende (zoekmachine) bezoekers doorspelen. Waarom zou je tenslotte zelf vele duizenden euro’s uitgeven om goed in zoekmachines gevonden te worden als je voor een paar tientjes per maand kan meeliften op het succes van spelers die dit nu al bereikt hebben?
 
Een Google speler?
Het bedrijf wil nog niet te veel kwijt over de strategie van de nieuwe kortingswebsite omdat die pas volgend jaar gelanceerd wordt. Maar de kans is groot dat Allebedrijvenin BV hiermee een soortgelijke strategie zal uitvoeren. In ieder geval geeft het bedrijf wel al aan dat de kortingen via de huidige websites extra aandacht krijgen, en dat ze ook social media mogelijkheden serieus willen inzetten voor de website. 
 
Tot op heden was het scoren met kortingswebsites in zoekmachines vrij lastig. Kortingen zijn soms zeer beperkt houdbaar en omdat het in het verleden soms een behoorlijke tijd kon duren voordat zoekmachines nieuwe pagina’s goed wisten te indexeren waren kortlopende acties niet echt succesvol in zoekmachines. Bedrijven met dagelijkse kortingen, zoals Woof en iBood, hebben zich in het verleden meer op social media en nieuwsbrieven gericht. 
 
Maar ook zoekmachines beginnen steeds meer gebruik te maken van social media en het is tegenwoordig prima mogelijk om in een paar uur in de zoekresultaten naar voren te komen. Met alle ervaring op het gebied van zoekmachines die Allebedrijvenin al heeft opgebouwd is de kans groot dat aspecten als lokatie, in combinatie met zoekmachine traffic, ook een belangrijk onderdeel gaan zijn van de kortingswebsite. 

Tags

Reacties