Fast50: Sendcloud Rising Star Award

Fast50: Sendcloud Rising Star Award

SendCloud is de winnaar geworden van de Rising Star Award 2014. Het bedrijf dat een online verzendlosoplossing biedt voor webwinkeliers sleepte deze award van Deloitte afgelopen vrijdag in de wacht. Er waren in de ‘Fast50’ ook hoge posities voor Belsimpel.nl, SEOshop en Beslist.nl.

Sendcloud winnaar Rising Star Award 2014

Sendcloud is hiermee verkozen tot beste nieuwkomer onder de technologiebedrijven in Nederland. Een prachtige opsteker natuurlijk voor de ecommerce-wereld, dat een speler uit deze branche als de Rising Star van dit jaar wordt gezien.

Sendcloud is de beste nieuwkomer onder technologiebedrijven.

Ook mooi is het dat webwinkelsoftware-aanbieder SEOshop zich met een zesde plek in de top 10 van snelst groeiende technologiebedrijven heeft genesteld. Webwinkel Belsimpel.nl eindigde met een groei van 5173% op de vierde plek, terwijl vergelijkingssite Beslist.nl het dankzij een groei van 910% met de vijftiende plek moet doen.

SendCloud breidt uit naar Europa

De Rising Star Award is onderdeel van Deloitte’s Technology Fast50, waarin de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van ons land worden geroemd. Bedrijven die jonger zijn dan vijf jaar kunnen meestrijden om de Rising Star Award. Via een elevator pitch moeten ze jury en publiek zien te overtuigen van hun product of service. De jury let hierbij op een aantal punten, zoals schaalbaarheid, innovatiekracht en omzetpotentie. En op al deze punten sprong Sendcloud eruit, aldus het juryrapport.

Sendcloud sprint er op alle punten positief bovenuit.

“We zijn hartstikke blij met deze award en hadden het absoluut niet verwacht”, zo vertelt de 22-jarige CEO Rob van den Heuvel. “We zijn twee jaar geleden gestart, omdat we vonden dat de huidige systemen van vervoerders beter konden. Sendcloud zorgt ervoor dat webwinkels goedkoper en gemakkelijker kunnen verzenden. De komende maanden gaan we richting Europa.” België en Duitsland zijn hierbij de eerste landen die worden aangedaan.

SEOShop: ‘Staan volgend jaar ook op het podium’

Het webwinkelplatform SEOshop, een andere bekende speler uit de ecommerce-branche, belandde dus op plek zes in de Deloitte Fast50. ’t Is na eerder genomineerd te zijn voor het eerst dat de webwinkelsoftware-aanbieder in de top 10 van deze lijst eindigt. Volgens SEOshop was het een leuk feest en was het voor hen spannend waar ze zouden eindigen.

Ze vonden het in ieder geval eervol om mee te dingen naar de nummer één-positie en oprichter Ruud Stelder laat weten vastberaden te zijn om volgende keer de top drie te bereiken. “Sowieso was er een erg leuke sfeer en een mooie ambiance. Het was trouwens ook een prachtige gelegenheid om te netwerken, wat we dan ook hebben gedaan. De afterparty was meer dan prima en met GreenPeak kent de Fast50 een goede winnaar!”

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten