Adcurve-app toont ROI van je marketingcampagne

Adcurve-app toont ROI van je marketingcampagne

Is je marketingeuro nu beter uit bij Google, Beslist, Marktplaats of Bol.com Plaza? Om hier antwoord op te krijgen, maken sommige grotere spelers gebruik van Shop2Market. Deze speler lanceert nu onder de naam Adcurve ook apps voor SEOshop- en Magento-webwinkels in het middensegment.

Op SEOshop Connect kwamen we de stand van Adcurve tegen. Met een folder met daarop groot het Beslist-logo trok dit bedrijf goed de aandacht. Adcurve biedt een app waarmee je zelf de ROI achter een marketingkanaal kunt achterhalen. Heb jij een SEOshop-webwinkel en staan je producten op Beslist maar weet je niet of je sinds het gewijzigde model van de vergelijkingssite nog wel een positief resultaat behaalt? Adcurve toont het aan via een app.

Voor ons was het een nieuwe naam, maar nadat we in gesprek gingen met Laurens Bushoff, blijkt het bedrijf Shop2Market erachter te zitten. Dit is een bedrijf dat al sinds 2008 marketingcampagnes van spelers als Hunkemöller, Otto of Bas Groep analyseert en de resultaten daarvan inzichtelijk maakt. Het heeft zich jarenlang op het topsegment gericht en wil met Adcurve nu ook de markt daaronder gaan bedienen.

Wijzigingen Beslist maakt software extra actueel en interessant
“We zijn er inderdaad nog niet mee naar buiten gegaan”, geeft Laurens Bushoff, CFO van Shop2Market, aan als we hem bij zijn stand aanspreken. “We zijn er eigenlijk nog maar sinds dit jaar actief mee, dus we moeten nog veel koppelen en realiseren. Maar juist voor SEOshop-klanten is de app die campagnes van Beslist inzichtelijk maakt nu al interessant. Beslist is in korte tijd enkele keer gewisseld van kostenstructuur en we merken dat veel webwinkeliers nu onzeker zijn over of ze nog wel een winstgevende campagne hebben lopen. Via onze nieuwe app zien ze dat direct.”

“De verandering in de kostenstructuur van Beslist was voor ons dus niet de aanleiding, maar maakt de software nu wel extra actueel en interessant. Of je nou met de pixel-CPS werkt, op basis van CPC werkt of gebruik gaat maken via de winkelwagen, wij tonen per product exact de resultaten. Met Beslist zijn we al gestart en die app is ook al ver ontwikkeld, vandaar dat die nu groot als logo op onze site, folder en stand staat. Maar uiteindelijk willen we voor alle marketingkanalen – denk aan Tweakers, Vergelijk, Marktplaats Admarkt, Bol.com Plaza en Kieskeurig – een oplossing aanbieden. Of die bedrijven wel zo blij zijn met onze software? Dat denk ik wel. Over Beslist hoor je nu veel webwinkeliers klagen dat het niet meer uitkan, terwijl ze niets hebben veranderd.”

Valt nog veel te winnen
“Als een campagne totaal gezien verliesgevend lijkt kan je die stopzetten maar ik verwacht dat je met de nieuwe structuur beter eerst kunt kijken of je producten verder kunt optimaliseren om wel het gewenste resultaat te bereiken. Als je echt per product naar de resultaten kunt kijken zul je zien dat er genoeg valt te verbeteren. Een klein deel zul je nu misschien willen stopzetten, maar een ander deel loopt misschien wel heel goed en het overgrote deel is waarschijnlijk nog verder te optimaliseren. Echt, met het juiste inzicht valt er bij bijna alle partijen nog heel veel te winnen op dit gebied.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten