85% consumenten: Thuiswinkel Waarborg betrouwbaar

85% consumenten: Thuiswinkel Waarborg betrouwbaar

De Autoriteit Consument & Markt heeft onderzoek gedaan naar de bekendheid van het Thuiswinkel Waarborg. Daaruit blijkt dat 93 procent van de Nederlandse consumenten het logo herkent. En onderzoek van GfK toont aan dat 70 procent vindt dat de aanwezigheid van het logo een webwinkel betrouwbaarder maakt.

Er zijn diverse redenen om een keurmerk in je webwinkel te plaatsen en er zijn ook diverse organisaties waarbij dit mogelijk is. Een van de bekendste is Thuiswinkel Waarborg van de Thuiswinkel Organisatie. Dat blijkt ook uit onderzoek van ACM, waaruit naar voren kwam dat 93 procent van de consumenten het keurmerk kent en dat 85 procent van de ondervraagden het keurmerk als betrouwbaar ervaart.

28%: niet bij shop kopen zonder Thuiswinkel Waarborg-logo

Uit een eerder onderzoek, uitgevoerd door GfK in november vorig jaar, bleek al dat een keurmerk positieve effecten kan hebben voor de betrouwbaarheid van je webwinkel. Zeven op de tien online shoppers was het ermee eens dat het Thuiswinkel Waarborg-logo aangeeft dat het betrouwbaar is om via de desbetreffende webwinkel te kopen. Daarnaast gaf 63 procent aan dat ze eerder geneigd zijn om iets bij een webwinkel te kopen als die het logo op de site heeft staan. En bijna drie op de tien gaf zelfs aan niet via een webwinkel te kopen als die géén Thuiswinkel Waarborg-logo voeren.

Betrouwbaarheid Thuiswinkel Waarborg

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten