3D-productconfigurator Expivi haalt miljoenen op
De Nederlandse startup Expivi heeft miljoenen euro’s opgehaald in een investeringsronde. Het Eindhovense bedrijf, dat webwinkels 3D-modellen laat zien in hun shop, wil met de miljoeneninvestering van Scholt Group verdere internationale groei realiseren.
Met de software van Expivi kunnen webwinkels en fabrikanten hun producten niet alleen in 3D, maar sinds kort ook in augmented reality (AR) weergeven. Dit kan zowel op de desktopwebsite als vanaf de mobiel en dat allemaal in 360°.
Beter beeld krijgen van producten
Deze nieuwe winkelervaring moet de standaard productafbeeldingen vervangen en ervoor zorgen dat geïnteresseerde consumenten een nog beter beeld krijgen van hoe het product dat ze willen bestellen er eigenlijk uitziet.
Investering door Scholt Group
De private durfinvesteerder Jan Scholt, van Scholt Group, ziet hier wel geld in en heeft een onbekend bedrag (het persbericht heeft het over een ‘miljoeneninvestering’) gestoken in de Eindhovense startup. Scholt Group investeert vooral in vastgoed en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van duurzame energie en hightech-technologieën.
Volgens Expivi is de SaaS-oplossing die het bedrijf op de markt brengt uniek en zal het een grote impact hebben op de ecommerce. “Wat ons onderscheidt van de concurrentie is de toegankelijkheid en schaalbaarheid. Gebruikers kunnen zelf inloggen en eenvoudig projecten opzetten en toepassen. De software van Expivi is toe te passen binnen tal van ecommerce-systemen en geschikt voor desktop, tablet en mobiel.”
Kantoren in buitenland
Voor bekende webwinkelsoftware als Lightspeed, Magento, Shopify en Woocommerce zijn er plugins beschikbaar. Met de kapitaalinjectie gaat Explivi verder investeringen in haar partnerships met Salesforce en SAP. Ook worden er kantoren opgezet in Amerika, Duitsland en Frankrijk.
Over Expivi
Expivi werd twee jaar geleden opgericht door de broers Babak en Siamak Mirzaie (oprichters van gamestudio Golabi Studio) en Jur Rademakers. Onder de klanten bevinden zich onder andere als L’Oréal, Villeroy & Boch en Lancôme.
Reacties