20% online shoppers kiest niet voor onbekende webshop

20% online shoppers kiest niet voor onbekende webshop

Zo’n twintig procent van de online shoppers in ons land durft niet te kiezen voor een webwinkel als ze daar niet eerder iets hebben besteld. De belangrijkste reden hiervoor is dat men bang is dat de webwinkel niet echt bestaat.

Dit blijkt uit een onderzoek gedaan door Beslist.nl. Daaruit kwam ook naar voren dat het niet alleen de twijfel is over het bestaan van een webwinkel, 15 procent gaf ook aan al een vertrouwd adres te hebben voor het product dat ze op het oog hebben. Eén op de tien respondenten gaf aan niks te bestellen bij een onbekende webwinkel, omdat ze niet goed konden inschatten wat de kwaliteit van de producten is.

Verder gaf 15 procent van de ondervraagden aan dat ze hun twijfels hebben over de levering en vindt 13 procent het betaal- en bezorgproces van de desbetreffende webwinkel nogal onduidelijk. Volgens Beslist.nl valt er voor de minder bekende shops dus nog veel winst te behalen als het aankomt op vertrouwen. “Om te beginnen met voorraadinformatie, betaalmogelijkheden en communicatie met de klant. Ons onderzoek wijst uit dat hier nog veel kansen liggen voor de onbekendere webwinkels.”

Direct bestellen via online winkelcentrum

Beslist.nl denkt zelf ook enig aandeel te kunnen hebben in het vertrouwen dat consumenten hebben in een webwinkel. Het online winkelcentrum biedt consumenten namelijk de optie om producten direct via hen te bestellen. Uit het onderzoek kwam naar voren dat dit voor 69 procent van de consumenten meer vertrouwen en zekerheid geeft bij het online bestellen.

Top 5 redenen om niet te shoppen bij een onbekende webwinkel.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten