1-2-Taste haalt geld op voor uitbreiding

1-2-Taste haalt geld op voor uitbreiding

Ruim een jaar geleden werd 1-2-Taste tijdens de Shopping Awards uitgeroepen tot Beste Starter. Toen werd al duidelijk dat de marktplaats voor voedingsingrediënten hoge ambities heeft. Vandaag maakte algemeen directeur Jasper Schouten bekend dat het bedrijf financiering heeft opgehaald om de groei te versnellen en geografisch uit te breiden.

In een interview met Ecommerce News, net na het winnen van de award, vertelde medeoprichter Jan Klawer dat het platform de komende jaren flink wil opschalen. In 2020 haalde 1-2-Taste enkele tonnen op om uit te rollen in Europa. Om ook in andere continenten voet aan de grond te krijgen heeft het nu geld opgehaald bij een investeringsmaatschappij en business angels.

‘De kansen die voor ons liggen zijn enorm’

Vorig jaar vertelde Klawer dat de marktplaats voor voedingsingrediënten miljoenen nodig heeft voor haar uitbreidingsplannen. Of er in deze ronde miljoenen zijn opgehaald, is niet bekendgemaakt. Wel laat algemeen directeur Jasper Schouten weten enthousiast te zijn over de financieringsronde. “Onze resultaten zijn veelbelovend en de kansen die nu voor ons liggen zijn enorm.”

Naar eigen zeggen heeft 1-2-Taste meer dan duizend klanten en ondersteunt het ruim tachtig toeleveranciers. Volgens Schouten is de voedingsingrediëntenindustrie klaar om te digitaliseren. “Mensen in de sector willen hun ingrediënten net zo makkelijk kunnen bestellen als dat ze een order plaatsen op Amazon.”

‘1-2-Taste is nu nog uniek in de branche’

Via 1-2-Taste kunnen voedsel- en drankfabrikanten eenvoudig ingrediënten zoeken, selecteren en bestellen. Naast een continu groeiend aanbod van ingrediënten zijn er steeds meer servicepartners verbonden aan het platform.

“Voedselproducenten kunnen hiermee sneller nieuwe producten ontwikkelen. Samen met de hulp bij het vinden van specifieke ingrediënten en toegang tot technische expertise maakt dit ons uniek in de branche”, stelt Schouten.

Investering helpt bij versterken bedrijfsmodel.

Dat 1-2-Taste de traditionele voedingsmiddelenindustrie sterk digitaliseert, spreekt ook de investeerders aan. “1-2-Taste heeft een unieke positionering en kan via hun platform een enorme markt aanspreken. Deze investering helpt bij het versterken van hun bedrijfsmodel en zal hen bovendien voorbereiden op een volgende grote sprong”, zegt investeerder Jeroen van Eeghen.

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten