Wehkamp heeft retourpercentage van 30%

Wehkamp heeft retourpercentage van 30%

Het retourpercentage van Wehkamp ligt momenteel op zo’n 30 procent. Het voormalige postorderbedrijf verzendt dagelijks zo’n 200.000 artikelen en daarvan worden er 60.000 binnen veertien dagen weer teruggestuurd. Gelukkig heeft Wehkamp nu een compleet nieuw distributiecentrum.

Andries van Daal, programmadirecteur bij moederbedrijf RFS Holland, onthulde de hoge cijfers tijdens het evenement Logistiek & E-commerce. Een retourpercentage van 30 procent is redelijk hoog te noemen in de ecommerce, helemaal bij een webwinkel dat zich niet enkel richt op kleding, van oudsher een productcategorie met hoge retouren.

Hoog retourpercentage Wehkamp vooral door fashion

Twee en een half jaar geleden maakte Van Daalen nog bekend dat Wehkamp twee op de vijf modebestellingen weer terugkrijgt, waarvan ongeveer één procent duidelijk al gedragen was. Nu vertelde de directeur dat die 60.000 artikelen die ze binnen twee weken weer terug krijgen gestuurd, wel vooral fashion-producten zijn. “Retouren is een apart onderdeel van onze totale logistiek, waarbij we er voor zorgen dat het in rekening gebrachte bedrag binnen een week is gecrediteerd bij de consument”, zo legde hij uit.

’74 miljoen orders per jaar mogelijk’

Sinds februari maakt Wehkamp gebruik van haar nieuwe distributiecentrum, dat nu 32 miljoen items per jaar verwerkt. Dat aantal moet in de toekomst kunnen doorgroeien tot 74 miljoen orders per jaar. “Dat is haalbaar als we het distributiecentrum gaan uitbreiden op de drie hectare grond die nog beschikbaar is aan de zuidzijde van het pand”, zo tekende Logistiek.nl op uit zijn mond.

Het distributiecentrum is momenteel 56.000 vierkante meter groot en herbergt zo’n 300.000 verschillende sku’s.

Wehkamp Retourpercentage

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten