Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

DataFeedWatch: ‘Wie nu niet groeit, bestaat straks niet meer’

DataFeedWatch

Toen Jacques van der Wilt, eigenaar van DataFeedWatch, ruim drie jaar geleden een tool zocht om feeds van zijn klanten te optimaliseren, ondervond hij dat de meeste oplossingen slecht werkten, duur waren of moeilijk in gebruik zijn. Dus besloot hij om zelf een tool te ontwikkelen. Ecommerce News ging in gesprek met het bedrijf dat wereldwijd duizenden klanten heeft, maar in Nederland nog relatief onbekend is. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 776 keer bekeken.

Wat worden de gevolgen van Google Shopping uit de zoekresultaten?

La Paay kopen

Er loopt momenteel een onderzoek van de Europese Commissie naar Google Shopping. De prijsvergelijker van Google zou onrechtmatig gepromoot worden in de zoekresultaten van het Amerikaanse bedrijf. Uiteraard vecht Google terug, dus er zijn verschillende scenario’s denkbaar waarbij jij als webwinkelier weinig te vrezen hebt. Maar stel nu dat Europa werkelijk beslist dat Google haar eigen prijsvergelijker uit de zoekresultaten moet halen, wat betekent dit dan voor webwinkeliers? Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 1.058 keer bekeken.

Investering voor productvideo-netwerk Autheos

Autheos

Autheos, een Nederlands bedrijf dat een oplossing biedt om alle merk- en productvideo’s via één platform te beheren, heeft een ‘substantiële’ investering gekregen. De investeringsmaatschappij Holland Venture en VC-veteraan Guy Bradley zien wel heil in het syndicatie-netwerk, dat met deze investering wil uitbreiden en versneld internationaal wil groeien. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 931 keer bekeken.

Koek&Peer: ‘Dagelijks duizenden orders via EffectConnect’

EffectConnect

Binnen de ecommerce worden steeds meer processen geautomatiseerd. Ook de rol van marktplaatsen wordt alsmaar groter. Internetbureau Koek&Peer speelt hierop in met hun product EffectConnect: een geautomatiseerde koppeling naar online verkoopplatformen als Bol.com, Amazon en Beslist.nl. Ecommerce News Nederland ging in gesprek met CEO Bart Vintcent. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags . 1.330 keer bekeken.

Klezzer biedt nieuw traffic-kanaal voor webwinkels

Klezzer

Ging je vroeger naar een vergelijkingssite voor de laagste prijs, tegenwoordig weten reviews de laatste drempel regelmatig weg te nemen om over te gaan tot een bestelling. Die juiste review is dan goud waard, al ziet de schrijver daar zelden wat van terug. Reden voor Harm Jan Bosscher om een review-site op te richten waarbij de auteurs meedelen in de winst. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags . 1.117 keer bekeken.