Supermarkt Vomar gaat op zelfde dag thuisbezorgen

Supermarkt Vomar gaat op zelfde dag thuisbezorgen

Vomar Voordeelmarkt heeft vorige week onthuld de nieuwe webwinkel open te stellen voor omgeving Amsterdam en maakt nu bekend boodschappen die vĆ³Ć³r 12 uur zijn besteld nog dezelfde dag te bezorgen. Het mengt zich hiermee in de ecommercestrijd van supermarkten, die eindelijk echt lijkt te zijn doorgebroken.

Wie nu naar Vomar.nl surft, krijgt gelijk een popup voorgeschoteld met daarin het verzoek om de 4 cijfers van de postcode in te vullen. Bij het invullen van een Amsterdamse postcode, komt de webwinkel automatisch tevoorschijn. Met de slogan ‘de laagste prijs, vandaag thuisbezorgd’ maakt de supermarktketen reclame voor wat zij nu zien als een heus unique selling point.

Voor 12:00 besteld, zelfde dag in huis

Als een klant voor de middag zijn boodschappen bestelt, dan worden die producten dezelfde dag nog tussen zeven uur en half tien ’s avonds bezorgd. Bestelt ‘ie het zelfs voor half negen ’s ochtends, dan bezorgt Vomar een aantal uur later al, tussen drie en zes. Wordt er nĆ” twaalf uur ’s middags bezorgd, dan worden de boodschappen een dag later vanaf half twaalf bezorgd. Ophalen kan ook bij een pickup-point aan het Bos-en Lommerplein. Later dit jaar worden meer afhaallocaties geopend.

Vomar bezorgt de boodschappen gratis als er meer dan honderd euro per bestelling wordt besteed. Voor bestedingen tussen de 35 en 70 euro wordt bijna vier euro gerekend en tussen de 70 en 100 euro moet er nog maar drie euro aan verzendkosten worden betaald.

https://www.youtube.com/watch?v=tPqG9rPrbYA

Vomar niet onbekend met ecommerce

Het is niet de eerste keer dat Vomar inzet op ecommerce. In 2013 startte het al een proef met de online verkoop van haar boodschappen, al was het assortiment toen vrij beperkt. Na een jaar werd het experiment gestaakt.

Supermarkten investeren in webwinkel

De markt is echter veranderd en consumenten staan steeds meer open voor het online bestellen en het laten bezorgen van hun boodschappen. Uiteraard heeft Albert Heijn met albert.nl de toon gezet, maar de markt begint nu pas echt volwassen te worden nu Jumbo vol inzet op ecommerce, Hoogvliet meer investeert in het bezorgen van online bestelde boodschappen, Plus er volledig voor gaat en er ook niet-traditionele spelers als Picnic opstaan en marktaandeel veroveren.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten