Lightspeed start met pop-upstore

Lightspeed start met pop-upstore

Veel webwinkeliers vragen zich af hoe het zou zijn om offline door te zetten waar ze online goed in zijn. Lightspeed, aanbieder van webwinkelsoftware en kassasystemen, speelt hierop in met hun nieuwe initiatief Lightspeed Pop-up Presents… Door dit initiatief kunnen webwinkeliers een week lang ervaren hoe het is om een échte winkel te hebben.

Aranka van der Voorden, oprichtster van Fitgirlcode en eigenaresse van het sportmerk Jogha, is de eerste die de pop-upstore mag bemannen. “Ik weet zeker dat dit het begin is van iets heel moois”, zegt Sjeel Koster, event manager bij Lightspeed. “Een pop-upstore maakt het mogelijk om tijdelijk een winkel te runnen, zonder vast te zitten aan een huurcontract. Voor een webwinkelier is dit de ideale kans om te ervaren hoe het is om een fysiek verkooppunt te hebben en zichtbaar te zijn voor het grote publiek. Ook Lightspeed kan haar merknaam op deze manier een boost geven. Mensen kennen ons als webwinkelsoftware-aanbieder, maar sinds de overname richten we ons met de kassasystemen ook op de retail en daarvan is nog niet iedereen op de hoogte.”

Naast de behoefte van webwinkeliers om ook fysiek aanwezig te zijn, signaleert Lightspeed dat retailers in 2016 flexibel en mobiel willen zijn. “Retailers willen bijvoorbeeld hun producten meenemen naar een beurs of markt. Wij werken met een handig kassasysteem dat draait op een iPad, zodat er op elke gewenste plek kan worden afgerekend. Ook zie je in één oogopslag hoeveel items er nog op voorraad zijn, welke gerelateerde producten beschikbaar zijn en kun je klantgegevens opslaan. Daarnaast kunnen we ervoor zorgen dat alle verkooppunten samenkomen, zowel online als offline. Dit is voor Aranka straks ook super handig, want als een bepaald item uitverkocht is in de pop-up, kan ze het direct bestellen via de webshop.”

Jogha

‘Die pop-up hebben we binnen de kortste keren gevuld’
Samen met een pop-upmakelaar werd het pand gekozen. “Het is een pop-up in de Negen Straatjes geworden, een hip winkelgebied midden in de Jordaan. Aranka is een enthousiaste, jonge onderneemster met een eigen merk en past dus perfect in dit straatje. Daarnaast heeft ze een bijzonder verhaal en een hele community als achterban. Die pop-up heeft ze binnen een mum van tijd gevuld. En omdat het pand bij ons om de hoek is, kunnen we zelf ook regelmatig even binnenlopen.”

Maandag 25 april is de kick off en dan opent de pup-upstore officieel haar deuren. De maandag is gereserveerd voor vaste relaties, maar vanaf dinsdag is iedereen welkom in de winkel op de Huidenstraat 13. “Ik ben ervan overtuigd dat het een succes wordt. Achter de schermen zijn we daarom al druk bezig met het selecteren van andere locaties. Het is de bedoeling om elke maand in een andere stad een pop-upstore te openen. De huur van deze tijdelijke winkel wordt volledig door ons gesponsord. Payment service provider iZettle neemt de kosten van de pintransacties op zich.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten