Pop-upstore huren

Een pop-upstore huren is een makkelijke manier om direct met je klant in contact te komen. Want hoe fantastisch een webwinkel ook kan zijn, er zijn voldoende redenen waarom je klantcontact zoekt buiten het internet om. 

Nieuws over pop-upstores

Onze laatste nieuwsberichten over pop-upstores zijn:

Pop-upstore

Online klantcontact wordt steeds beter, maar offline blijft voordelen houden. Zo zijn de producten online minder tastbaar, is de afstand met de klant vaak net wat groter en zit de concurrent letterlijk slechts een muisklik verderop. Er zijn dan ook steeds meer webwinkeliers die experimenteren met een fysieke winkel door middel van het huren van een pop-upstore.

Wat is een pop-upstore?

In feite is een pop-upstore niets meer dan een tijdelijke winkel, maar wel eentje die je naar je eigen smaak kunt inrichten en die zorgt voor een mooie kruisbestuiving tussen het online en offline kanaal. In korte tijd kan het je naamsbekendheid vergroten. Ook is het huren van een pop-upstore een mooi experiment wanneer je wilt kijken of je aanpak in een winkelstraat even succesvol is als online.

Het huren van een pop-upstore is een mooi experiment wanneer je wilt kijken of je aanpak in een winkelstraat succesvol is.

Geschikte huurlocatie

Vanwege de leeglopende winkelstraten komen er steeds meer locaties vrij waar je relatief eenvoudig een pop-upstore kunt huren. In veel gevallen is deze winkel tijdelijk van aard, en dat betekent dat je weinig tijd hebt om een klantenkring op te bouwen. Een locatie waarbij je veel aanloop hebt, is dus aan te raden. Hierbij geldt dat de mooiste ruimte niet per se de beste is. Als jouw doelgroep er niet komt, kan de locatie nog zo mooi zijn, maar dan heb je er weinig aan.

Een voor de hand liggende locatie is de binnenstad, maar ook bedrijventerreinen, festivals en stations kunnen heel geschikt zijn. Je kunt zelf op zoek gaan naar een pand, maar er zijn ook aardig wat instanties die zich hierin gespecialiseerd hebben. Bekende platformen zijn Popupplaza.nl en Thestorefront.nl.

Een pop-upstore stamp je niet even uit de grond

Vanwege de tijdelijke aard kan het idee ontstaan dat je een pop-upstore even snel uit de grond stampt. En nu is het ook geen hogere wiskunde, er zijn wel een aantal zaken waarbij je stil moet staan. Hierbij kun je denken aan het afsluiten van een tijdelijk huurcontract, het inrichten van de winkel, faciliteiten voor de betaling en wellicht personeel. Daarnaast krijg je te maken met verschillende kostenposten. Dit is niet alleen de huur van het pand, maar denk ook aan verzekeringen.

Er zijn verschillende zaken waarbij je stil moet staan, zoals verzekeringen en personeel.

In feite open je tijdelijk een eigen winkel, waardoor je met verschillende wetten en regels rekening moet houden. Zoek daarom goed uit welke vergunningen je nodig hebt voor je winkel.

Ook een eventuele voorraad moet ergens worden gestald. Wanneer je producten hebt die (mogelijk) gepast moeten worden, dan mogen pashokjes natuurlijk niet ontbreken. Ook tasjes om de items te vervoeren, zijn een must.

De inrichting van de pop-upstore

Er zijn talloze manieren waarop je je pop-upstore kunt inrichten. Of je nu een plankje huurt, ergens een stand hebt of een echte pop-upstore, zorg er in ieder geval voor dat het leuk en het liefst herkenbaar wordt aangekleed. Met alleen een goed assortiment red je het vandaag de dag niet meer. De hedendaagse consument wil worden verrast.

Bedenk ook goed waar je de focus op wilt leggen. Wil je de hardlopers bij een groter publiek onder de aandacht brengen of promoot je liever de artikel die wel een zetje in de rug kunnen gebruiken? Of leg je de focus op een product(groep)?

Wat reuring in de tent

Een van de belangrijkste kenmerken van een pop-upstore is dat het bijdraagt aan de merkbeleving, maar dan moet de klant wel weten dat je er bent. Wanneer de opening van je tijdelijke winkel bijna een feit is, wordt het dus de hoogste tijd voor wat reuring. Om te beginnen breng je natuurlijk je vaste klanten op de hoogte.

Zorg dat de klant weet van je pop-upstore.

Waarschijnlijk vinden ze het hartstikke leuk om de eigenaar van hun favoriete webshop eens in levenden lijven te zien wanneer ze in de buurt zijn. Ook het inzetten van diverse social media-kanalen en het informeren van de lokale media kost weinig tijd. Wil je wat grootser uitpakken? Denk dan eens aan een feestelijke opening of een ludieke openingsactie.